окоТВоко: Евровизијски циркус

Никад скандалознија Евровизија ове године.
1
Фото: privatna arhiva

Чак и Душка Вучинић није претеривала с коментарима. Да, било је све као велики стриптиз бар са пуно гологузана. Бамби Таг је вештичарила на сцени. Политика се осећала на сваком кораку, посебно је избила фрка око наступа Израела. Трагедија у Украјини као да се заборавила и као да тамо рата нема. Холандски представник Јост Клајн је дискфалификован са такмичења јер није желео да га снимају камере након пробе, па је мало припретио прстом сниматељки.

Наша представница Тeја Дора и „Рамонда” се поправила од наступа у Београду, али и даље је деловала анемично и без енергије. На Евровизији се мора наступати спектакуларно, то потврђује и Констракта са њеним фантастичним наступом и ставом да „уметница мора бити здрава”. Зато је она саопштила у гласању да је српски жири Марку Пуришићу Бејби Лазањи дао 12 поена.

И тим потезом показало се како је музика увек јача од сваке идеологије и политике. Жири из Словеније је Хрватској дао шест бодова. Жири из Србије је Хрватској дао 12 бодова. Подсетићу да је жири из Хрватске Марка на њихову „Дору” ставио као резерву.

Слушајући по граду како деца певају „Гнездо орлово” размишљао сам шта би било да је ту песму певала Даница Црногорчевић, Јелена Томашевић или чак и Браћа Теофиловић. Ово је наш други промашај заредом - од Луке Блека па сад до Теодоре. И докле ћемо да шаљемо психоделију на тај фестивал кад се тамо тражи спектакл?!

Победник Евровизије Немо, иначе родно неутрални представник Швајцарске, стигао је и да сломи трофеј, а вероватно је победио што се ломатао по сцени у току наступа. Неко је цинично написао: „боље је наступати у хлачама, него у сукњици”. Али, сукње одавно нису више у моди. Све је перформанс-концепт и најмање има музике. А и сатана је све присутнија.

Фанови Евровизије су јако весели, а телевизијски пренос је прави спектакл, али све се јако брзо заборави јер правих песма нема. Као што АББА није култна група ако је само на холограму и кроз вештачку интелигенцију. И у Београду и у Малмеу се два пута скрнавио класик - најбоља поп група свих времена. Али да ли Кончита треба да пева АББУ? То би било као кад би Божо Врећо певао песму Амбасадора „Земљо моја”.

Заиста нико нема ништа против људских права и права мањина, али да та права буду већа од права добрих певача и да сексуално опредељење буде важније од интерпретације песме - то није у реду.

Неко је духовито написао да је наступала Краљевина Срба, Хрвата и Словенаца, а на мрежама је кружила и фотографија Мире Марковић уз натпис „Лила Рамонда”. Политика у свему!

Хрватски представник је показао да и пристојни, темпераментни, васпитани младићи из Истре могу да буду леп пример и направио је прави делиријум на сваком свом наступу али и на трговима где су се масовно гледали његови наступи. А кореографија је постала хит за имитирање. То се дешавало чак и у авиону у којем су сви путници имитирали његове покрете уз песму „Рим Тим Таги Дим”. А кореографија је увек била цака - још од Тајчи, Констракте па сада до Бејби Лазање.

И лепо је сумирао на крају коментатор Хрватске телевизије Душко Ћурлић Ћурла цитирајући нашег Ђолета Балашевића: „Одлази циркус из нашег малог града широким друмом што излази на мост. Одлази циркус и ја се питам сада: Ко је домаћин, а ко је био гост”. И, одмах да вам кажем, идите у сваки европски град, видите како се тамо живи и како се људи понашају у саобраћају. Циркус је само на Евровизији. Па је онда лакше све - и гледати и преживети уз неко добро парче пице или лазање.

Александар Филиповић

EUR/RSD 117.0557
Најновије вести