окоТВоко:   Ово лето плесао је само РТС

Следеће недеље мирисаћемо на септембар, а то за медијске куће значи само једно: убрзано спремање такозваних јесењих шема, које и у свету и код нас почињу у другој половини месеца, а трају све до краја маја.
Ivana Vujanov Nova fotka
Фото: Dnevnik.rs

Јесењим програмима почиње нова телевизијска сезона, означавајући тако крај сушном летњем гледалачком периоду, у којем смо углавном пратили спорт и репризе серија, али и неких емисија, уз навикавање на чињеницу да су сви водитељи, баш као и ми, на годишњем одмору.

А да је летња шема била права летња, показују и рејтинзи комерцијалних телевизија и Радио телевизије Србије. По старом, програми пуни реприза могли су да задовоље само најширу публику, а ту РТС већ годинама држи шњур, што се показало и овог пута. Наиме, репризни програм могу да прогутају само на Јавном сервису Србије,  мада је питање и шта би сироте комерцијалне телевизије уопште могле да поново прикажу. Јер, ТВ Пинк и Хепи свој зимски ударни програм заснивале су на ријалитијима, чије су главе и репове погубили чак и њихови челници, те би се народ сасвим расточио у питањима да ли је то нова или стара „Задруга“ или нека „Фарма“ или „Парови се опет разбрајају“. Нарочито кад се узме у обзир да се тамо већ годинама провлаче исти ликови у истим ситуацијама и исте конфликте решавају на исти начин: тучом, пљувањем, псовкама или сексом, зависи од актера, алкохолних јединица и расположења.

Да ли ће и када почети „Задруга 2“ и ко ће у њу ући и да ли ће икад изаћи, питање је на које ћемо одговор добити ускоро, чим млади Жељко сиђе са чамца који је довезао у свој измишљени ријалити рај. Биће то спој свих његових започетих пројеката, ако се ко сећа оних ријалити победника који је требало да живе на јахти или квизова који су трајали по две недеље, или аудиција за никад одржана такмичења...

Како ће Хепи да одговори на ову провокацију, још увек се не зна. За сада је борба пренета на јутарње програме, баш како смо и предвидели. Открили су челници комерцијалних телевизија златну коку гледаности, па спајају неспојиво у покушају да подигну атмосферу, провуку неке своје скривене агенде или просто забаве своје пријатеље и рођаке, шаљући их испред екрана.

Ипак, ништа то није помогло овог лета, плесала је само РТС. Према Нилсеновим подацима, РТС је с 4,3 посто имао највећи рејтингт у јулу, а најпопуларнија домаћа телевизија Пинк остварила је само три посто. Остале су се кретале око један посто, док је шер, односно удео у гледаности, за РТС износио 22 посто, да би Пинк једва добацио до 15,6 посто. Ствари постају још јасније ако се погледа списак најгледанијих емисија: на листи педесет најгледанијих чак 42 припадају Јавном сервису Србије, што би требало да прилично забрине власнике комерцијалних ТВ програма. Но, кад се забава стави у други план или се од ње направи ријалити свињарија, казна стигне пре или касније.

Хоће ли ствари бити боље на јесен? Чисто сумњамо, барем што се регулације програма тиче. Јер, нема назнака да ће се ствари померити с мртве тачке кад је у питању контрола садржаја у ријалити програмима, а то још увек, изгледа, вуче некакву гледаност, а тиме и оглашиваче. Додуше, углавном оне за препарате за потенцију и шуљеве, али парама се у порекло не гледа. Још. Очекујмо зато даљу узалудну борбу ријалити звезда, све док гледаоци коначно потпуно не изгубе интересовање за ову врсту рашомонског вирења кроз кључаоницу. Уосталом, бар на каблу има порно канала за исте паре. Добродошли у јесен!

Ивана Вујанов

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести