Вожња приватних аутомобила смањиће се у просеку за десет одсто до 2030. године, док ће јавном превозу, ходању и вожњи бицикла порасти популарност, пише у студији Mobility Futuresa.
Посао сваког градонацелника и градских власти је да нешто предузму, рекао је Ролф Куллен из консултантске компаније Кантар која је израдила студију којом је обухвацен 31 град, а преноси портал сеебиз.
Више од половине становништва живи у градовима и очекује се да ће тај број до 2050. порасти на скоро 70 посто.
Многе градске власти које се боре против закрчених центара и загађења ваздуха желе да смање превоз аутомобилима, а изнајмљивање бицикала и мањих електрицних возила становницима пружа нове видове транспорта, наводи се у студији.
Путовања приватним аутомобилом тренутно чине више од половине свих путовања у великим градовима, али ће пасти на 46 посто до 2030, тврде истраживаци који су, како се наводи, испитали више од 200.000 становника од Њујорка до Најробија.
У истом раздобљу, јавни превоз, вожња бициклом или пешачење чиниће 49 одсто градског промета, стварајући глобалну "прелазну тачку" према одрживом путовању, наводе стручњаци.
Око 40 посто људи широм света отворено је за нове облике путовања, а градови морају улагати у технологију како би се омогућио помак према зеленијем превозу, истиче се.
Наводи се да је пораст информисања грађана о загађењу и гужви коју проузрокују аутомобили помогао у покретању промена.