Опада интерес за Фејсбук, расте за друге платформе

ЛОНДОН: Многи људи пребацују се са Фејсбука на затворене форуме попут Вацапа како би расправљали о дневним вестима јер брину због приватности, лажних вести и "затроване атмосфере" у којој се одвија дискусија на тој платформи, показало је данас објављено истраживање Ројтерсовог института за студије новинарства.
fejsbuk, tanjug ap
Фото: Tanjug/AP

Најновији Извештај о дигиталним вестима Ројтерсовог института показао је да опада употреба вести преко Фејсбука, нарочито међу младима, који се радије окрећу Вацапу, Инстаграму и Снепчету.

"Људима постаје помало досадан Фејсбук", рекао је водећи аутор седмог годишњег извештаја Ник Њуман за Томсон Ројтерс Фондацију. 

Фејсбук је и даље најпопуларнија друштвена мрежа за вести, с 36 одсто корисника протекле недеље, али губи предност у односу на друге априкације, нарочито од Вацапа, који је утростручио популарност као извор вести у протекле четири године за 15 одсто. 

Људи се боље осећају када "разговарају" на затвореним платформама у земљама са "поларизованим поделама" и где може бити опасно да се отворено изражавају политички ставови, као што су Малезија и Турска, наводи се у студији. 

Испитаници су рекли да често налазе приче на Фејсбуку и Твитеру и прослеђују их на групе на Вацапу ради дискусије у оквиру мањег круга пријатеља. 

Иако се већи део пада интереса за Фејсбук приписује промењеним алогоритмима, који као приоритет стављају интеракције са пријатељима и породицом, поверење такође представља велики проблем. 

Само 23 одсто од 74.000 људи, испитаних у 37 земаља, рекло је да верује вестима на друштвеним медијима, у односу на 44 одсто оних који генерално верују вестима, преноси Ројтерс. 

Све више људи плаћа да би имало приступ вестима на интернету у појединим земљама, а да је тај број достигао 30 одсто у Норвешкој, где се донације такође појављују као алтернативна стратегија, показује студија Ројтерсовог института, коју је финансирала Томсон Ројтерс Фондација.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести