Научна студија доказала генетску посебност паса из Чернобиља

ВАШИНГТОН: Студија у престижном научном часопису "Напредак науке" ("Science Advances"), објављена данас, показала је да су пси који живе у близини Чернобиља генетски другачији од осталих паса и открила велики потенцијал који има проучавање ове посебне групе животиња.
pas nemacki ovcar vucjak pixabay

Истраживачи су прикупили узорке крви 302 пса који живе у различитим локацијама близу места нуклеарне катастрофе из 1986. године и били изненадјени резултатима генетске анализе, преноси Њујорк Тајмс.

Око половине испитиваних паса је живело у непосредној близини нуклеарне електране, док је друга половина живела у граду Чернобиљу, удаљеном око 14,5 километра од електране.

"Веома ме је изненадило што се ове две популације паса скоро сасвим разликују," рекао је биолог Тимоти Мусо, један од аутора студије.

Обе групе паса су у себи имале делове ДНК типичне за немачке овчаре и неке друге врсте овчара, а научници кажу да је управо то изузетно важно за даље испитивање.

Поредјење генетских секвенци паса из близине електране, паса из Чернобиља и чистокрвних овчара који живе у срединама које нису радиоактивне би могло да помогне истраживачима да схвате промене у геному које изазива радијација.

"Ово је јединствена популација животиња и јединствена могућност," рекао је Мусо.

Научни пројекат је последица сарадње истраживача из САД, Пољске и Украјине као и америчке невладине организације Фонд за чисту будућност.