СТРУЧЊАЦИ САВЕТУЈУ ШТА ДА ЈЕДЕТЕ ДА БИСТЕ ПРЕДУПРЕДИЛИ КАНЦЕР Ових шест намирница смањују ризик од рака

Исхрана игра важну улогу у начину живота за превенцију рака.
zdrava hrana 1 pixabay
Фото: pixabay.com

Ниједна храна не може да заштити од рака, али једење више хране која се бори против рака помоћи ће вам да смањите ризик од развоја болести, према Америчком институту за истраживање рака.

„Знамо да је раку генерално потребно много времена да се развије, тако да оно што једемо сваки дан има сложени ефекат на наш укупни ризик од рака“, рекла је нутриционисткиња Трејси Крејн Тодаy.

Општи циљ је да се једе биљна исхрана богата воћем и поврћем без скроба, целим житарицама, орашастим плодовима, семенкама и махунаркама, каже др Маја Вадивело, дијететичарка и професорка нутриционизма. Ово су намирнице које Крејн и Вадивело конзумирају како би смањиле ризик од рака.

1. Бобице

„Бобице су заиста препуне антиоксиданата“, истиче Вадивело.

Јагоде, малине, боровнице и купине су одличан избор.

2. Парадајз

Ликопен је снажан антиоксиданс који парадајзу даје црвену боју. Постоје докази да штити од рака простате, кажу оба стручњака. Посебно се добро апсорбује када се једе са мастима, као што је кувани парадајз сос направљен са маслиновим уљем, примећује Вадивелоо.

3. Броколи

Броколи је једно од поврћа из групе Цруцифероус, у коју спадају и карфиол, купус, кељ, прокулице, поточарка, поточарка и ротквице.

„Унутар поврћа крсташа налазе се једињења која се зову изотиоцијанати, за које знамо да су прилично заштитна од рака“, објашњава Крејн.

4. Шаргарепа

Наранџасто поврће, попут шаргарепе и слатког кромпира, и наранџасто воће, као што су диња, кајсије и манго, садрже каротеноиде као што је бета-каротен – пигменте за које се сматра да су антиоксиданси.

5. Семе лана

Ланено семе игра улогу у борби против запаљења и садржи до 800 пута више лигнана, фитокемикалије која има антиоксидативна, антитуморска, антиинфламаторна и антивирусна својства. Такође садрже много влакана и омега-3 масти, које могу да потисну раст, величину и ширење ћелија рака.

6. Киноа

„То су протеини целог зрна и биљни протеини који смањују ризик од рака, објашњава Крејн“. Остале интегралне житарице укључују смеђи пиринач и сирак.

Danas.rs

EUR/RSD 117.0698
Најновије вести