односно 120 милиона литара флашираног дволитарског паковања. Новосадска фабрика заузима прво место и на овдашњем тржишту јер покрива од 22 до 25 одсто тржишта међу 23 пунионице у нашој земљи. „Минаква” је једина вода која саџи природно растворени јод па је и то разлог зашто продаја иде боље у односу на конкуренцију. Потрошачи знају колико је природан јод битан за људски организам.
– Иза нас је фабрика „Књаз Милош“, која заузима од 20 до 22 одсто тржишта, затим „Роса” и „Врњци” – каже директорка предузећа Сања Бјелица, и подвлачи да, упркос пословној политици која подразумева авансно плаћање, „Минаква” због породичног паковања од два литра има добар пласман на овдашем тржишту. – Бирамо трговце, а то значи да производ продајемо само онима који одмах плаћају јер се наша роба прода за 24 сата па тако захтевамо и да нам се плати. Знатно бисмо више продавала када бисмо хтели да дајемо без аванса.
Она наводи да је у трговинским ланцима „Минаква” присутна, али не у свим јер фабрика нема транспорт од објекта до објекта.
По њеним речима фабрика има пет производних линија плус линију за производњу амбалаже и пет бунара у склопу предузећа.
– Исправност воде се контролоше сваких 11 минута у лабораторији која ради у фабрици, а у акредитованим лабораторијама раде се и посебне анализе физичко-хемијска и миркобилошка исправност. Вода се црпи у зависности од тога која се линија користи, а то су брзе линије које напуне 16.000-17.000 боца од два литра на сат.
У односу на друге произвођаче воде, једино „Минаква” има аутоматизовано складиште, посебна опрема којом се управља, боце се слажу у палете у висину, и тако повећава капацитет.
– Што се тиче производних линија, у примени је савремена технологија не старија од пет година. Лане смо купили производну линију за негазирану воду, осталу опрему не треба мењати јер смо је модернизовали, и сада само пратимо модерене технологије – истиче Сања Бјелица.
З. Делић