Егзит Фондацији „Нови Сад 2021” уштедео више десетина милиона динара

НОВИ САД: Процењена вредност од промоције Новог Сада и Србије захваљујући Егзит фестивалу у протекле две деценије износи више од 200 милиона евра.
egzit.jpg
Фото: Dnevnik.rs

Захваљујући туристима, који су боравили у војвођанској престоници због фестивала на Петроварадинској тврђави, у градску касу слило се више од 150 милиона евра. На основу конкурса „Услуге маркетинга и промоције Пројекта ’Нови Сад 2021 – Европска престоница културе’”, на којем је учествовао, Егзит је успео да уштеди више од 50 милиона динара буџету Фондације „Нови Сад 2021”. То је постигнуто на основу ненаплаћених услуга, као и попуста које су, због кредибилитета бренда Егзит, у страним медијима остварили, наводи се у њиховом саопштењу. Захваљујући Егзит фондацији, промоција и оглашавање реализовани су у 27 земаља света, укључујући и Велику Британију, Немачку, Француску, Словенију, Хрватску и бројне друге. По званичним подацима Туристичке организације Новог Сада и Републичког завода за статистику, у граду је у првих шест месеци остварено 30,5 одсто више ноћења него у истом периоду прошле године, а предњаче управо туристи из земаља и градова у којима је промоција била најинтензивнија.

Након што је крајем 2015. прихватила да преузме замрлу кандидатуру, Егзит фондација ставила је на располагање Граду своје најбоље кадрове, контакте у међународним круговима, као и новац, да би покушала да оствари немогуће – да за мање од годину надокнади вишегодишњи заостатак у којем је била кандидатура Новог Сада за Европску престоницу културе, наводи се у саопштењу. Освајањем титуле, формирана је „Фондација 2021”, која је у име Града почела реализацију једног од најзначајнијих пројеката у историји Новог Сада.

Егзит је, захваљујући својим, дуже од деценије грађеним односима и контактима широм света, успео да и с ограниченим средствима, уз попусте, реализује запажену маркетиншку кампању. Иако по званичном ценовнику за огласни простор у угледном британском високотиражном листу „Дејли мејл” треба издвојити 36.000 евра, Егзит је, захваљујући дугогодишњој сарадњи с тим чувеним светским новинама, исти оглас добио за 3.900 евра, што је готово десет пута мање.


У буџету за промоцију “претекло” преко три милиона

У току осмомесечне промоције објављено је више од хиљаду прилога на телевизији, радију и у штампаним медијима, као и више хиљада прилога на интернет порталима.

Оглашавање на друштвеним мрежама на више од 20 светских тржишта анимирало је десет милиона потенцијалних посетилаца Новог Сада. Произведено је и више стотина видео-формата, ТВ и радио-реклама, видео-снимака, док је аудио, фото и видео тим испратио и обрадио више од 100 програма Европске престонице културе.

Иако то јавном набавком није било предвиђено, Егзит тим је бесплатно реализовао интернет пренос за девет програма, које је уживо пратило око 300.000 људи. Закупљено је и више стотина локација на отвореном, билборда и „city lightova” и ЛЕД билборда. Такође, одштампано је више од 25.000 постера и 275.000 флајера, што је 225.000 више у односу на тендером предвиђену количину. 

Осим тога, преостало је, односно није повучено, 3.600.992 динара из буџета одобреног за промоцију.


У неким земљама региона рађене су и опсежне билборд-кампање, где су такође остварене велике уштеде, па је, примера ради, у Хрватској, због вишегодишње сарадње с Егзитом, остварено 70 одсто попуста.

Извештај о реализованој промоцији Фондација „Нови Сад 2021” ће објавити наредне седмице на сајту Европске престонице културе novisad2021.rs.

С. К-ч и Ј. В.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести