Како се каже у саопштењу, одлука је донета поводом бројних обраћања удружења грађана, личних пратилаца деце са сметњама у развоју и деце са инвалидитетом, и њихових родитеља, са питањима која се односе на накнаду трошкова услуге личног пратиоца у условима ванредног стања, а у намери да изнађе најбоље решење, како за кориснике тако и за пружаоце услуге.
Наредбом је, такође, предвиђено да је, уколико је према достављеном извештају о пруженим услугама, број часова пружене услуге у месецу за који се исплата врши мањи од 40 часова недељно, пружалац услуге дужан да разлику до 40 часова недељно накнадно реализује и искаже у месечним извештајима о пруженим услугама након престанка ванредног стања у Републици Србији, а најкасније закључно са извештајем за децембар 2020. године.
Овај рок се, изузетно, може продужити, на образложен захтев који пружалац услуге достави Градској управи за социјалну и дечију заштиту.