Од априла јефтинији превоз ка приградским насељима

Превоз до приградских насеља аутобусима Јавног градског саобраћајног предузећа „Нови Сад” биће јефтинији, будући да је на седници Скупштине града донета Одлука о новим зонама у градском превозу.
д
Фото: Dnevnik.rs

Од 1. априла, када би требало да почне примена новог тарифног система, карте у аутобусима у првој и другој зони коштаће 65 динара. За превоз до приградских насеља која су до сада била у трећој, четвртој и петој зони, суграђани ће издвајати 110 динара.

Нови тарифни систем ЈГСП-а предвиђа четири зоне за претплатне карте, односно две за појединачне. Прва зона ће сада бити знатно проширена и обухватиће и некадашњу другу. Новина је и да годишња маркица на свим линијама за ученике и студенте кошта 5.000 динара, уместо досадашњих 10.000. Истом одлуком и маркице ће бити јефтиније у свим зонама, сем у градској. Предлагач иницијативе био је члан Градског већа за саобраћај Александар Кравић, који је рекао да је та мера само део ширег плана, који ће резултирати мањим гужвама и смањеним

загађењем у Новом Саду. Дојучерашњи тарифни систем на снази је био још од 1993. године, када је град знатно другачије изгледао. 

Градоначелник Милош Вучевић је на седници изнео и актуелне цене на годишњем нивоу по зонама, које се крећу од 9.350 у првој зони до 32.720 динара у петој. Како је објаснио, тиме ће ђачке и студентске породице штедети од 4.350 динара годишње до 27.720.


Ускоро и електрични аутобуси

Градоналелник је рекао да ће превоз бити атрактивнији и да ће повећати број путника уз куповину 100 нових аутобуса на гас, који ће бити климатизовани и безбедносно исправни.

– Спремамо веома брзо и тендер за куповину првих електричних аутобуса у Новом Саду. Мислим да ћемо прво купити десет електричних аутобуса и четири пунионице и они ће се користити на линијама у граду и тако ћемо добити еколошки најприхватиљивије аутобусе – нагласио је Вучевић, додајући да је кључно и то што ће увести електронску наплату карата у аутобусима. – Крећемо пре свега од градских линија, после ћемо такав систем да ширимо. Посебно ће бити стимулисано електронско плаћање, а дестимулисаћемо плаћање готовином јер не желимо да се возачи баве продајом карата, већ да су концентрисани на вожњу и безбедност путника и осталих учесника у саобраћају.


– Мислим да је то директна подршка Града породицама с децом, ђацима и студентима, да пробамо да их вратимо да поново користе градски превоз, да се прода више маркица јер из године у годину имамо све мање продатих карата – казао је градоначелник. – То је свакако нешто што би градски превоз за ђаке и студенте требало да учини атрактивнијим. Можете задржати месечне маркице, али ћете бити стимулисани да купите годишње.

По речима градоначелника Вучевића, жеља им је била да се изнивелишу разлике које постоје у одређеним деловима града, али и да порасте број путника и корисника услуга превоза ЈГСП-а, али и број продатих ђачких, студентских и радничких маркица. Вучевић је рекао да је то њихов одговор и на проблем с илегалним линијским такси превозницима, с којим се суочавају и ЈГСП и регуларни таксисти. Он је казао да не зна како ће та одлука утицати на финансије ЈГСП-а, али да очекује већу продају маркица.


Нови ред вожње од 1. марта

Аутобуси Јавног градског саобраћајног предузећа „Нови Сад” ће од сутра, 1. марта, саобраћати по новом реду вожње. У односу на зимски, нови ред вожње ће бити појачан с више полазака, који су временски усклађени с потребама корисника услуга превоза у наредним месецима, јавили су из ЈГСП-а.

У том предузећу моле путнике да обрате пажњу на измене, о којима ће моћи да се информишу на аутобуским стајалиштима и на сајту

предузећа на адреси www.gspns.rs/redvoznje.


– Очекујемо већи број продатих карата и да суграђани, првенствено у западном делу града, на релацији Ветерник–Футог–Бегеч, где нам је и највећи удар линијских таксиста, крену да се више возе градским превозом. Да не ризикују да се возе нелегалним линијским такси превозом и да се превозе јефтиније него до сада – истако је Вучевић, и додао да ће, уколико буде потребно, Град помоћи ГСП-у.

С. Крстић и В. Бијелић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести