Осмак Aлександар Kежић држи и xемију и математику у малом прсту

Александар Кежић, ученик осмог разреда ОШ „Михајло Пупин” у Ветернику, с разлогом се нашао на билборду у оквиру пројекта „Учим+ знам = вредим“.
р
Фото: приватна архива

У протеклој школској години оставрио изузетан успех на такмичењима из српског језика, математике, биологије, где је заузимао прва или друга места, како на општинским тако и на окружним такмичењима, док је највећи успех постигао из хемије, када је освојио прво место на републичком нивоу.

– Прво такмичење на којем сам учествовао је било из математике у другом разреду основне школе – присетио се Александар. – Тада се и родила љубав према тој науци, а посебно према логичким задацима. Убрзо ми се пружила прилика да учествујем на такмичењу из српског језика, где сам остварио запажен резултат. Када смо добили нов предмет –хемију, била је то „љубав на први поглед”, што сам потврдио и на Републичком такмичењу.

Александар је с осмехом на лицу поделио с нама како је стигао до успеха.

– Такмичење је организовано на мој рођендан, па сам зато чврсто одлучио да себи улепшам тај дан – каже наш саговорник. – Првог дана такмичења решавао се писмени тест, а другог лабораторијске вежбе. Имао сам малу трему, али упркос томе, успео сам да решим задатак без грешке.

Наставница хемије и Александров разредни старешина Наташа Михајлов каже да су такмичења из хемије једна од најзахтевнијих. Због тога је с Александром месецима вежбала комплексне задатке.

– Ишли смо на припрему на Природно-математички факултет и да се упознамо с изгледом праве лабораторија за експерименте, који њега највише фасцинирају – каже професорка Михајлов, додајући да је знала да ће Александра то још више мотивисати.

Она Александра описује као изузетно прецизног и педантног ученика. Лако учи јер зна сам да пронађе грешку коју направи приликом решавања задатака и увек повезује градиво из различитих предмета.

За Александра је већ од петог разреда припремљен индивидуални образовни план за даровиту децу (ИОП 3) из математике, хемије и биологије, који је у складу с његовим интересовањима и способностима, а намењен за ученике који убрзано напредују.

– Приликом тестирања пред полазак у први разред, приметили смо да Александар има потенцијала и да је потребно пратити његов напредак – објашњава школски психолог Анита Иванишевић, додајући да се након две године јасно показало да он припада групи даровите деце.

Осим што воли природне науке, Александар се годинама бави спортом.

– Тренирам одбојку, бавио сам се тенисом, а донедавно сам ишао на фолклор – поделио је с нама тај скромни младић, истичући да ужива да проводи време у природи и у покрету.

Знајући да је свестран, Александар Кежић жели да упише природно-математички смер у некој гимназији. Тренутно се већ припрема за такмичење које ће се одржати у другом полугодишту јер, „не може се све урадити у последњем тренутку, односно дозволити да се градиво нагомила, већ се мора постепено учити и вежбати да би успех био загарантован”.

Диви се Николи Тесли

На питање психолога који лик из прошлости би волео да буде, Александар је имао занимљив одговор.

– Никола Тесла – јасан је био овај младић. – Дао је невероватан допринос развоју науке и неизмерно помогао целом свету својим открићима. Задивљује ме његов начин размишљања. Да могу, питао бих га како му је пало на памет да открије електрицитет.

Фото: приватна архива

Читао и пре вртића

Александар је научио да чита много пре поласка у вртића, док је сабирање и одузимање научио путем сликовница.

– Када сам кренуо у први разред, знао сам већ све што смо учили на часу, па сам једва дочекао да кренем у други разред, у нади да ћемо учити нешто што ће ми бити занимљиво – прича Александар, додајући да су се наставници највише изненадили када је с девет година објаснио шта је амандман, где се усваја и по чему се разликује од других закона.

С. Ковач

 

Пројекат „Приградска насеља Новог Сада” је суфинансиран од Града Новог Сада, а ставови изнети у подржаном пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести