Више хиљада учесника на почетку 45. Фрушкогорског маратона

НОВИ САД: Фрушкогорски маратон, 45. по реду, почео је и засијао пуним сјајем пошто се више хиљада одлично расположених учесника нашло на стартној позицији на Поповици, а трка се наставља и сутра.
m
Фото: Dnevnik (Filip Bakić)

Част да отвори манифестацију припала је покрајинском секретару за спорт и омладину Данету Басти који је учесницима пожелео срећу, добру забаву и дружење и додао да је маратон симбол Фрушке горе и Војводине.

Љубитељи пешачења, планинарског трчања и ултра маратона ове године стигли су у великом броју из региона, потом из Канаде, Шпаније и Францске, а први пут и са другог краја света - из Аустралије. Они су на располагању имали 14 стаза, од чега девет за рекреативце и пет такмичарских (ултраекстремни маратон дужине 134 километара, ултра маратон од 108 километра, средњи источни маратон од 59 километра, мали источни екстремни маратон од 42 километра и приправнички јужни маратон од 22 километра), које су сертификоване од стране Међународне асоцијације трејл трчања, а за које се пријавило више од 2.000 најспремнијих учесника.

Гужва око старта је била велика још од раног јутра, а међу такмичарима срели смо Звездану Лалић из Загреба која је трчала на приправничком јужном маратону у дужини од 22 километра.

- С обзиром на то да се у Хрватској бавим трејл, односно брдским и планинским трчањем, добила сам позив да учествујем на Фрушкогорском маратону. Прошле године сам се такмичила у трци на 10 километара и победила сам. Носим сјајне утиске, и изузетно сам задвољна организацијом, па сам одлучила да се овог пута окушам на дужој стази – казала је Звездана. - Тренирала сам четири пута седмично и радила сам вежбе снаге и издржљивости, али све је у глави. Надам се пре свега доброј забави, јер смо сви једва дочекали овакве манифестације. Наравно да је резулат битан али дружење с пријатељима и упознавање нових људи је важније. Фрушка гора ми је јако драга, пошто сам студирала у Новом Саду, тако да се увек радо враћам и уживам у свему што нуди.

Фото: Dnevnik (Filip Bakić)

Милић Петровић (77) који је учествовао на приправничком мини маратону од 10 километара сигурно је један од најстаријих љубитеља пешања који је јуче прошао Фрушкогорским стазама. Он је још 1980. године први пут учествовао овој манифестацији. Како је казао, мењали су се  друштвени системи, власт, политичко-економски услови, било је и ратних сукоба, пандемија коронавируса, али Фрушкогорски маратон никад није престао да постоји. То довољно говори о његовом квалитету и лепоти.

Захвалница за подршку

Отварању Фрушкогорског маратона присуствовала је председница Скупштине Града Новог Сада МСц Јелена Маринковић Радомировић, која је истакла да се међу учесницима осети позитивна енергија, велика жеља и воља да уживају у природи, пешачењу и дружењу.

- Близу је пола века постојања и читаве генерације људи су уживале у подухватима које ова манифестација пружа. Хвала свима који учествују, као и онима који су до сада уложили велико знање и огроман труд да се Фрушкогорски маратон одржава 45 година - истакла је Јелена Маринковић Радомировић.

У оквиру отварања, председници новосадске Скупштине уручена је и захвалница за подршку и помоћ у организовању претходног Фрушкогорског маратона.

- Нисам бројао, али чини ми се да је ово 30 издање маратона на ком учествујем, а најдужа стаза коју сам истрчао је била дужине 60 километара – рекао је искусни маратонац. - Био сам активан спортиста, али сам временом запоставио физичку активност, што није добро утицало на моје здравље. Зато сам одлучио поново да се покренем. Кондицију одржавам свакодневним умереним вежбањем, пешачењем и правилном исхраном, али су пре свега пресудне позитивне мисли, љубав према себи и другима.

Фото: Dnevnik (Filip Bakić)

Први Фрушкогорски маратон је био одржан 27. и 28. маја 1978. године у дужини од 86 километара. Стазе су трасиране у брдовитом, шумском појасу Фрушке горе, а учесници трка пролазе крај средњовековних манастира Гргетег, Старо Хопово, Ново Хопово, Јазак, Бешеново, разрушеног ТВ торња, Етно насеља “Врдничка кула“, кроз бројне потоке, пењу се на највиши врх Фрушке горе (539 метара) и силазе низ слап Думбовачког потока.