Момировић: Рад на пројектима у вредности од 23 милијарде евра

БЕОГРАД: Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Томислав Момировићем изјавио је данас да у овом тренутку у Србији ради више од 80.000 градилишта на инфраструктурним пројектима чија је укупна вредност 23 милијарде евра.
tomislav momirovic, Dnevnik/Slobodan Šušnjević
Фото: Дневник/С. Шушњевић

"Подигли смо нашу економију до нивоа да можемо да имамо ту снагу да предузмемо такве капиталне радове. Пре свега мислим на Моравски коридор, који ће, када буде завршен, променити перспективу тог дела Србије и спојити Крушевац и Чачак. Инфраструктура је предуслов за развој економије, раст стандарда и ми у сваком делу земље реализујемо такве значајне пројекте", рекао је Момировић на ТВ Прва.

Он је истакао да се у Републици Србији гради више ауто-путева него у свим земљама у окружењу заједно.

Додао је да је у току експропропријација десетина хиљада катастарских парцела, премештање више хиљада људи на нове локације и нагласио да су грађани свесни да се све то ради због њих и развоја земље.

"Ауто-пут не можете само да донесете хеликоптером и спустите га", истакао је Момировић и навео да у том процесу изградње нових, модерних саобраћајница ни један део локалне путне мреже неће остати несаниран.

Он је рекао да је само на израдњи деонице од Прељине до Паковраће свакога дана ангажовано 500 радника и констатовао да су невероватно тешки услови за раднике који свакодневно ради по веома високим температурама

"Ја се тим људима заиста дивим. Ускоро крећемо тест асфалт, а до краја године очекујемо да пустимо обилазницу око Чачка", рекао је Момировић, оценивши да ће од следеће године "Чачак продисати".

Пут од Прељине до Пожеге је, каже министар, најзахтевнији, јер су 40 одсто те деонице тунели и мостови.

"На изградњи Моравског коридора ангажовано је сваки дан око 2.000 људи. Када га завршимо, што ће, према уговору и динамици, бити 2023. године, то ће бити најмодернији и најбољи ауто-пут у Србији", рекао је Момировић.

Према његовим речима, због боље инфраструктуре за неколико година ће у Србији бити потпуно другачија економска перспектива, створиће се услови да просечне плате буду и до хиљаду евра, а пензије око 400 евра.

"Дугујемо то нашим грађанима", оценио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Што се тиче изградње комуналне инфраструктуре, он је рекао да Србија, поред кинеских, ради и са европским и другим партнерима на том пројекту.

"Наравно, радимо и с домаћим компанијама. Ми више деценија имамо један озбиљан проблем. Све отпадне воде изливамо директно у природу, онда из те природе узимамо воду за пиће и ако се тиме не позабавимо, ми ћемо трајно уништити нашу државу. Када смо то отворили као проблем, видели смо да је то скупо, али и неопходно. Председник је преломио да уђемо у ту причу јер то су еколошки пројекти првог реда", рекао је Момировић.

Он је истакао да је циљ да се реке очисте од свих отпадних вода које се изливају у њих и најавио да ће Србија у наредних пет година уложити четири милијарде евра у еколошке пројекте.

Момировић је нагласио да је циљ да се на 80 одсто територије земље реке доведу до нивоа да буду чисте, да природа буде чиста, јер, према његовим речима, "то је суштина ка којој идемо као друштво".

Када је реч о легализацији, министар је истакао да је 90 одсто људи који имају нелегалне обкекте поштен и часан свет који је прибегао градњи да би решио своје своје стамбено и социјално питање.

"Ми тим људима морамо да помогнемо и да их подржимо. То су наши суграђани. Људима који су на тај начин обезбедили кров над главом нећемо рушити, али оним људима који су у криминалном понашању видели прилику за зараду, њих нећемо аболирати", упозорио је Момировић.

Он је навео да је до сада озакоњено 20 одсто објеката, а да је законски план да се легализација заврши до 2023. године.

Када је реч о прузи Београд - Нови Сад, Момировић каже да је то не само најскупљи већ и технолошки најизазовнији пројекат.

"Најбоља железница у Европи је швајцарска. Ми купујемо те возове, градимо пругу по тим стандардима. Значи, два највећа града у Србији ће бити повезана брзом пругом по највишим европским стандардима. До краја године је завршавамо, а у комерцијалну употребу је пуштамо у фебруару наредне године", рекао је Момировић.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести