Од Руме до Шапца за 20 минута новим ауто-путем

Деоница ауто-пута Рума–Шабац стављена је на јавни увид након Нацрта измене и допуне Просторног плана Подручја посебне намене инфраструктурног коридора државног пута I реда број 21 Нови Сад – Рума – Шабац и државног пута I реда број 19 Шабац–Лозница.
Slađan Mančić, predsednik opštine Ruma Foto: Dnevnik.rs
Фото: Слађан Манчић, председник општине Рума Фото: Дневник.рс

Урађен је и извештај о стратешкој процени утицаја измена и допуна Просторног плана Подручја посебне намене инфраструктурног коридора горепоменутих државних путева на животну средину.

– Градња моста на Сави је почела, а након усвајања плана и израде пројектне документације, почиње се и градња деонице Рума–Шабац – рекла је одговорна планерка Југословенског института за урбанизам и становање „Југинос” из Београда Дубравка Павловић, руководилац израде измена и допуна Просторног плана.


Спајање с Фрушкогорским коридором

Деоница Рума-Шабац биће спојена с Новим Садом и изградњом Фрушкогорског коридора.

– Тражиће се извођач за део пута Нови Сад – Рума и за две тубе тунела кроз Фрушку гору, то је питање нивоу државе. Кад је реч о деоници Рума–Шабац, завршена је финансијска конструкција, све процедуре око извођача, потписан је уговор и кренули су радови – каже за “Дневник” Слађан Манчић. – На јавни увид стављена је деоница Нови Сад – Рума и након тога и за ту деоницу биће потписан уговор с извођачем.


Нацрт је на јавном увиду до петка, 21. фебруара, до када је могуће поднети писане примедбе. Након тога, следи јавна седница Комисије за планове Министарства, које ће се одржати 4. марта у 11 часова у Културном центру Рума, на којој свако ко је изнео примедбу, има право да предложи допуну. На сваку примедбу ће бити одговорено и размотрено да ли је промена могућа.

Фото: Извођач радова деонице Рума–Шабац је азербејџанска фирма „Азмир” Рума Фото: Дневник.рс

– После тога одржаће се затворена седница Комисије, на којој ће се одлучити како ће се која примедба прихватити и како ће изгледати у коначној верзији плана – рекла је Дубравка Павловић.

Координатор израде пројектне и планске документације из Института за путеве Мирослав Марић напомиње да је претходним планом деоница Рума–Шабац била пројектована као брза саобраћајница, на којој је ограничење брзине возила износило 100 километара на сат.

– Услед привредних програма и развоја Републике Србије, дошло је до иницијативе да се на тој деоници брзина подигне на 130 километара на час – каже Марић. – Скратиће се време путовања и проточност саобраћаја, али и безбедност ће бити још боља него што је планирано. Ауто-пут ће имати две возне траке, зауставну траку као класичан ауто-пут, биће постављена ограда, укрштања ће бити постављена по закону.

Фото: Део трасе новог ауто-пута Фото: Дневник.рс

Марић додаје да је пројектом превиђено да се постојећа Румска петља измени, успостави веза с новом петљом у Хртковцима, а предвиђене су и наплатне рампе на самим петљама.

– Новим ауто-путем стизаће се од Руме до Шапца за 15 до 20 минута – истиче Марић.

Сугестије за нови ауто-пут изнело је и румско Јавно урбанистичко предузеће „План”, чија директорка Милка Павловић каже да је и њихово предузеће узело учешће, као и у првој деоници између Новог Сада и Руме.

– Када је реч о траси од Руме до Шапца, наше сугестије су махом везане за део пута уз Индустријску зону „Румска петља” јер она мора бити приступачна због великог броја инвеститора – рекла је Милка Павловић.

Председник општине Рума Слађан Манчић каже да је за деоницу пута Рума–Шабац и предвиђена изградња ауто-пута и дозвољена брзина 130 километара на час, док је од Шапца до Лознице брзи пут.

– На деоници пута Нови Сад – Рума – Шабац биће дозвољена максимална брзина – каже Манчић. – Нацрт је стављен на јавни увид, одржана је и презентација у нашем Културном центру, где се чула реч стручњака и буквално испратила траса. Јавни увид траје 30 дана, кад је дозвољено да свако стави примедбу, било да му је угрожен интерес или било шта друго. Накнадно смо уложили примедбу да се води рачуна о зони „Румска петља” јер се прекопута налази више од 70 хектара општинског земљишта, које у овом тренутку није инфраструктурно опремљено, што не значи да неће бити јер је резерва и ту парцелу смо назвали „Румска петља 2”.

Он каже да „Румска петља” има 228 хектара и велика је, те још има простора за инвеститоре, али, имајући у виду брзину доласка улагача, не значи да ће дуго трајати.

– Уложили смо примедбу или захтев, молбу, да се узме у обзир искључење за „Румску петљу 2”, иако у наредном периоду не планирамо опремање, али да се на том месту на укрштању двају ауто-путева, где се ради петља за искључења, има у виду и „Румска петља 2” и предвиди искључење и за њу за неки будући период ако би се она ставила у функцију – истиче Манчић.

Градња моста на Сави почела је у децембру и у питању је најкомплексинији део градње, тврди он, велика ствар за њихову општину, али и цео Срем, целу Војводину и нашу државу.


Раде се упоредо два путна правца

Просторним планом Републике Србије раде се два путна правца. Први је државни пут И реда бр. 21 (М-21): Нови Сад – Ириг – Рума – Шабац – Коцељева – Ваљево – Косјерић – Пожега – Ариље – Ивањица – Сјеница, док је други државни пут ИИ реда бр. 120 (П-103) државна граница с Хрватском (гранични прелаз Шид): Шид – Кузмин – Сремска Митровица – Рума – Пећинци – Обреновац, те државни пут ИИ реда бр. 314 (П-106) Ердевик –  Бингула – Чалма – Манђелос – Велики Радинци – Рума – веза с државним путем 120.


– Пут спаја централни део Војводине од Новог Сада, па све до Подриња, до Лознице. Наша срећа је што је Рума баш на траси тог пута, између Новог Сада и Шапца, и кроз нашу територију пролазиће ауто-пут јер су то још једна врата која нас препоручују потенцијалним инвеститорима – напомиње Манчић. – Ауто-пут повезује економију, људе, привреду, омогућава бржи саобраћај, проток робе, људи, превоз је безбеднији, има уштеда у гориву, времену. Прост пример је: док није отворен ауто-пут „Милош Велики”, до Рашке или Копаоника од Руме требало је четири, четири и по сата када се иде до Појата, па искључење за Крушевац. Сада када кренем Шабац–Уб, укључим се у Убу на „Милоша Великог”, за сат се стиже до Чачка. То је велика уштеда у времену и значи и привреди, економији, безбедности у саобраћају... То подиже све државе на свету, па тако и нашу.

Извођач радова деонице Рума–Шабац је азербејyанска фирма „Азмир”. Манчић каже да ће страна фирма вероватно ангажовати домаће компаније као подизвођаче радова.

Маша Стакић

 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести