Покрајина из НИП-а добија новац и за Фрушкогорски коридор

Војводина је на састанку с председником Србије Александром Вучићем у недељу добила финансијску подршку из новог Националног инвестиционог плана (НИП), вредног око 12 милијарди евра, за реализацију важних пројеката, међу којима и ауто-пут Нови Сад – Рума, познатији као Фрушкогорски коридор. 
fruskogorski koridor, Dnevnik/Radivoj Hadžić
Фото: Дневник/Радивој Хаџић

На састанак у Београду делегација Покрајинске владе, с Игором Мировићем на челу, однела је око 40 пројеката с грађевинском дозволом. Они ће уз финансијску подршку државе бити реализовани у нарадених пет година.

„Једноставно, заједно убрзавамо!”, написао је Мировић на свом Инстаграм налогу после састанка с Вучићем, изражавајући велико задовољство исходом састанка.  

Разлог његовог задовољства може бити двоструки: најпре тиме што је Војводина и овај пут показала изузетну спремност да припреми пројекте вредне подршке, али свакако и тиме што је његов концепт о окупљању око пројеката, о којем је говорио у Скупштини Војводине у јуну 2016. године приликом формирања Покрајинске владе, добио национални значај. Протекле три и по године су најбоље показале да тај концепт доноси веома добар резултат.

Заједно ће улагати Република, Покрајина и Град Нови Сад и у изградњу брзе саобраћајнице између Новог Сада и Руме

– Окупљање око пројеката нема алтернативу, без обзира на то ко је на власти – рекао нам је раније Мировић. – Уопште није важно да ли је једна или друга странка, то је питање свести о томе да заједнички рад, окренут интересима грађана, мора и може увек бити водиља. Једина водиља, а не партијски и појединачни интереси, који су често у прошлости замењивали тај концепт.

По концепту окупљања око пројеката у Војводини су од 2016. године реализовани многи велики пројекти, или је њихова реализација у току. Примера ради, у Новом Саду је заједничким радом Покрајине и Града Новог Сада изграђена модерна зграда Хитне помоћи на Булевару патријарха Павла. Такође ће заједничким улагањем Републике и Покрајине у октобру  бити завршена прва фаза Технолошког парка у Новом Саду, где ће се отворити радна места за 3.000 инжењера. Заједничким улагањима Републике, Покрајине и Града Новог Сада ће бити завршена и зграда Радио-телевизије Војводине на Мишелуку, из које ће први сигнал бити емитован 25. новембра.

Фото: Дневник/В. Фифа

Заједнички ће улагати Република, Покрајина и Град Нови Сад и у изградњу брзе саобраћајнице између Новог Сада и Руме. Ради се о Фрушкогорском коридору, важном пројекту чија реализација би требало да отпочне до краја године, или најкасније до пролећа. Подсетимо, Влада Србије је у мају усвојила прве нормативне претпоставке да би се такви планови могли реализовати. Томе је претходило потписивање Протокола о сарадњи између Републике Србије и Народне Републике Кине на изградњи Фрушкогорског коридора 24. априла у Пекингу. Документ из Пекинга дефинише кинеску компанију ЦРБЦ као извођача радова и поставља рок од шест месеци за припремање комерцијалног уговора, обављања других неопходних припрема за финансирање пројеката, као и одговарајуће процедуре да би се дошло до комерцијалног уговора.

– То све значи да с великом дозом извесности можемо казати да ћемо до краја године, или најкасније до пролећа, имати комерцијални уговор, а након тога и почетак радова на тој деоници – рекао је раније за наш лист Мировић.


За Нови Сад 127 милиона евра

И Град Нови Сад је добио подршку из Националног инвестиционог фонда. За пројекте које је Град припремио стићи ће 127 милиона евра. Од тих пара се планира изградња три моста, реконструкција стадиона „Карађорђе” и Спенса. Градоначелник Милош Вучевић је раније за „Дневник” изјавио да ће бити настављена и изградња водоводне и канализационе мреже у деловима града и приградским насељима која их немају, због, како је Вучевић навео, неулагања и непланског ширења града у претходним деценијама. Такође се планира и изградња централног пречистача отпадних вода по највишим европским стандардима да се више у Дунав не би испуштала прљава вода.


Инвестициона вредност Фрушкогорског коридора, по ранијим подацима, износи око 400 милиона евра. Деоница која треба да се гради изузетно је оптерећена саобраћајем јер тамо дневно прође око 8.500 возила, од тога 20 одсто теретних. Фрушкогорски коридор ће се простирати од Каћке петље на путу Нови Сад – Зрењанин, а с ауто-путем Е-75 ће се укрштати код бензинске пумпе „Минут”.  Коридор ће новом саобраћајницом даље водити према Дунаву, затим преко Фрушке горе до ауто-пута Београд–Загреб. На сремску страну ће прећи преко новог моста који треба да буде изграђен и од Цркве Марије Снежне у Петроварадину (Текије) даље ће водити према Буковцу испод Фрушке горе кроз тунел дугачак 3.470 метара. Тунел ће ићи према петљи за Врдник, потом се наставља ка Руми. Кључни грађевински објекат саобраћајнице Нови Сад – Рума биће двоцевни тунел кроз Фрушку гору, који ће својом дужином од око 3,5 километра бити најдужи тунел у Србији.                 

Е. Марјанов

Славиша
20.08.2019 • 12:24
Хоће ли и када доћи на ред,реконструкција пута Суботица-Сомбор преко Бајмока и Светозар Милетића?Од Суботице до Бајмока је још и у реду пут,али од Бајмока према Сомбору је права катастрофа за возаче и превозна средства,возачи само чекају када ће им отпасти точкови или огибљења од лошег пута.
EUR/RSD 117.5124
Најновије вести