У Херезу почиње сезона у мотоциклизму - Мото ГП: Марк Маркез и Хонда први фаворити

После Формуле један своју сезону почињу и мотоциклисти, додуше оне слабије категорије одвезле су једну трку у Катару  али без Мото ГП -а нема узбуђења.
Moto GP/Fonet/AP
Фото: FoNet

Као и прошле сезоне Репсол Хонда и Марк Маркез су главни фаворити, међутим, многфи огхромне шансе дају и Дукатију и Андреи Довициозоу. Интересантно да ће у Хонди поред Марка Маркеза водзити и његов млађи брат Алекс, који најављује да ће и у Мото ГП - у бити изузетно агресиван. Наравно као и увек много се очекује од Валентина Росија, међутим, питање је колико у овом тренутку може времешни “доктор”. Што се осталих тиче вероватно ће своје роле имати  Данило Петрући у Дукатију, као Маверик Вињалес у Јамахи, а изненађења могу направиоти и Жоан Зарко, Фабио  Квартарао у Петонасу, као Крал Крачло у ЛЦР Хонди.

Дакле, фабрички тимови Дукатија и Репсол Хонде ће се највероватније борити за шампионску титулу и у 2020. години, а занимљиво је да је Андреа Довициозо у шест међусобних дуела са Марком Маркезом чак пет пута изашао као победник. Андреа Довициозо је такође власник највеће брзине развијене у Мото ГП шампионату и то је учинио на чувеном „Муђелу” када је возио 356.7 км/х на оном правцу између последње и прве кривине.


Квартараро рекордом до пол позиције

Возач Петронас Јамахе Фабио Квартараро био је најбржи у квалификацијама. На само минут и по кре краја квалификација деловало је као да ће Марк Маркез имати пол позицију на првој трци сезоне али је фантастичан брзи круг возио Маверик Вињалес. Са 1:36:844 био је бржи од актуелног светског шампиона и поставио најбоље време, а онда је Фабио Квартараро са Петронас Јамахе показао колико је озбиљан у намери да свима помрси рачуне и био најбржи у Шпанији.

Четврти је био Франческо Бањаја, пети Џек Милер, шести Кал Крачлоу, па Пол Еспаргаро, затим Довициозо, Ринс, Морбидели и тек 11. је био Валентино Роси, а иза њега остали су Ђоан Мир, Биндер, Петрући, Накагами, Алеш Еспаргаро, Оливеира, Смит, Рабат, Зарко, Алекс Маркес и Лекуона.

Андреа Довициозо је у брзом кругу доживео пад, исто као и Џек Милер док је најгоре прошао Алекс Ринс, који је доживео заиста језив пад са Сузукија и лекарска екипа ће га прегледати и видети има ли озбиљнијих повреда за младог Шпанца.


Фабио Квартараро је још један таленат који може да „помрси рачуне ванземаљцима”, ако то не учини у 2020. години, вероватно ће у 2021. када буде отишао у фабрички тим Јамахе, а уместо њега у Петронас дође икона овог спорта Валентино Роси.

Фото: Printscreen

Да, Валентино Роси ће напустити Јамаху и постати део Петронас Јамахине чете, док се очекује да у 2021. години добијемо још један трансфер, а то је трансфер Џека Милера у Дукати из Прамаковог тима.

Он ће бити силно мотивисан како би постао трећи Аустралијанац у Дукати Корсу после Кејсија Стонера и Троја Бејлиса.


Алекс Маркез мења Лоренца

Марку Маркезу је ове године тимски колега његов млађи брат Алекс, који је добио место после одлуке Хорхеа Лоренца да се повуче годину дана пре истека уговора. Међутим, актуелни шампион Мото2 категорије ће се у фабричком тиму Хонде задржати само годину дана, пошто ће га заменити Пол Еспаргаро, а он ће каријеру наставити у ЛЦР тиму.


Што се конструктора тиче КТМ фабрички тим ће дефинитивно бити под лупом ове године, дошли су са најавама о великим амбицијама. Слично је стање и са Априлијом која се после дужег времена вратила у светски шампионат, док смо видели колико је лествицу високо подигла Петронас Јамаха, што са талентованим возачима, што са генијалним инжењерима и спретним механичарима. Сезона почиње у данас у Херезу и ту ће се возити и друга трка. Потом се караван сели у Чешку у Брно (9. август), а седам дана касније на програму је трка у Аустрији на „Редбул рингу”, а као и формули један недељу дана касније и мотиорциклисти ће возити ВН Штајерске на истој стази. Потом је на програму Мизано у (13. септембар), а седам дана касније на истој писти гледаћемо ВН Емилија Ромања. па 27. септембра биће на програму Каталуња, па 11. октобра Ле Ман у Француској и онда имамо четири викенда у Шпанији. Прва два у Арагону, 18. и 25. октобра, а друга два у Валенсији 8. и 15. новембра. Што се тиче трка у Сједињеним Државама, Аргентини, Тајланду и Малезији, о њиховом одржавању ће коначна одлука пасти најкасније 31. јула. У међувремену променила су се и нека правила . Више нећемо имати као казну старт трке из „Пит лејна”, већ ће то бити два „дуга круга”. када је возач кажњен има одређену руту којом вози која му продужава круг за 3 до 5 секунди. Захваљујући” шефу Дукатија, Ђиђију Дал’ Ињи имамо много строжа правила у сектору аеродинамике, па су правила која су била подељена на секторе сада су уједињена и мере су пооштрене за све трке, осим за Филип Ајленд, где су одређене модификације у виду спојлера на доњем делу дозвољене због безбедности возача.

Такође, метални штитници за колена су забрањени, а што се тиче пнеуматика и даље ће Мишелин бити главни. Биће ту још доста промена, али најважније ипак да шампионат почиње. 

Г. К.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести