У извештају на 60 страна организације чије је седиште у Лондону, наводи се да пословни модел ових "гиганта надзора", суштински није усклађен са правом на приватност и да представља претњу по низ других права, укључујући слободу изражавања, једнакост и недискриминацију.
Амнести интернешнал оцењује и да пракса компанија да прикупљају личне податке како би снадбеле рекламна предузећа представља "напад без преседана на право на приватност".
Организација наводи и да компаније приморавају људе да направе "фаустовску нагодбу" и поделе податке како би могли да приступе услугама "Гугла" и "Фејсбука".
У писаном одговору, "Фејсбук" је оспорио закључке из извештаја да надзире своје кориснике и угрожава њихову приватност.
"Гугл" је, такође, оспорио налазе из извештаја, преноси АП.