МОСТ КОД ПОЧИТЕЉА НАПУКАО а још није ни пуштен у саобраћај

Мост код места Почитељ у БиХ, описиван је као један од најспектакуларнијих објеката на аутопуту који се у тој земљи гради на траси коридора V c, напукао је након што је изграђен а то је тек један у низу проблема који доводе у питање прогнозе по којима би та саобраћајница требало да буде довршена у идућих шест година.
h
Фото: Youtube printscreen/ Nermin Leto

 Мост преко Неретве дуг је око километар, а изграђен је на стубовима високим 100 метара и повезница је ка већ изграђеном делу аутопута који од Међугорја води ка Хрватској.

Рокови за изградњу моста поново су пробијени па су из Аутоцеста Федерације БиХ с нескривеним задовољством почетком јула објавили да је спајање конструкције напокон довршено и сада треба још само изградити прикључни пут, који би у саобраћај био пуштен од јесени. Директор тог предузећа Денис Ласић, који је дужност преузео у мају, описао је то као "почетак активнијег, динамичнијег раздобља а у којему је циљ интензивирати изградњу аутопутева у Херцеговини".

 Али, непуних месец дана касније медији су открили да је конструкција на новоизграђеном мосту, вредном више од 28 милиона евра и који још није ни пуштен саобраћај, већ попуцала. Напуклине су видљиве на доњој плочи моста између два стуба, а наводно су се појавиле током затезања кабала који држе конструкцију.

Директор Аутоцеста ФБиХ потврдио је да су медијски наводи тачни, али тврди да није реч о великом проблему, односно да стабилност моста није угрожена.

"Углавном, нема потребе за узнемиравањем јавности. То су ствари које се догађају, али на извођачу је да их благовремено реши", изјавио је Ласић, преноси Хина.

Сарајевски портал Фокус, међутим, објавио је након тога да су напуклине тек један од проблема с мостом код Почитеља, а његова градња најбоља је илустрација с каквим се немаром, повезаним с корупцијом, гради аутопут на коридору В ц. За градњу моста ангажоване су кинеске фирме Sinohydro Corporation Limited, POWERCHINA Roadbridge Group Co. као и CHINA Gezhouba Group, које су, заједно с азербајџанском Azvirt Limited Liability Company, 2019. добиле тај посао као најповољнији на јавном тендеру. Они су пак убрзо за већину радова ангажовали подизвођача односно широкобрешки "Херинг" иако на то нису имали право, тврди Фокус. Спајање конструкције моста притом је каснило више од 200 дана, а Ласић је на крају потврдио да се кинеске фирме "нису најбоље снашле" у БиХ. Градња аутоцесте на коридору В ц између Будимпеште и Плоча на делу који пролази кроз БиХ у дужини од око 330 километара траје већ готово 30 година, а до сада је изграђено око 130 километара те саобраћајнице.

Из Аутоцеста Федерације БиХ раније су најавили да би цео коридор требало да буде у функцији за шест година, с тим да би северни део до границе с Хрватском код Свилаја могао бити довршен до краја 2024. године док пуштање у саобраћај јужне деонице из правца Сарајева ка Мостару зависи од динамике градње тунела кроз планину Прењ која још није ни започела.

EUR/RSD 117.1197
Најновије вести