Бачка Паланка испуњава обавезе у припреми новог прелаза преко Дунава

БАЧКА ПАЛАНКА: Најсевернији спој две српске обале преко велике реке, спој Бачке и Срема, пројекат изградње моста преко Дунава код Бачке Паланке и Нештина

већ скоро две године се с пажњом најављује, а сада добија све званичније тонове. Одељење за грађевинарство и урбанизам Општинске управе у Бачкој Паланци дало је на јавни увид Нацрт плана детаљне регулације моста преко Дунава код Бачке Паланке и извештај о стратешкој процени утицаја плана детаљне регулације моста на животну средину. То је службени, за већину људи административни језик стручњака везаних за право, грађевинарство, односно архитектуру. Али, за обична, колико толико „писмена“ човека то значи да би од прича о градњи нове ћурије у овом крају Бачке могло бити нешто.

Јавно предузеће „Путеви Србије“ у свој пословни план за ову годину унело и ставку трошкова пројектовања овог моста, а изградња би, по свему судећи, требала да почне идуће године. До краја ове године ЈП „Путеви Србије“ наменило је 100 милиона динара. Потребно је урадити много тога, доста је већ урађено, али тек кад се појаве машине на обали реке, обичан народ ће поверовати да ће се нешто и урадити.  - Наша локална самоуправа је од почетка подржала идеју изградње овог моста, јер, не само што је овај значајан комуникацијски објекат на обали и у непосредној близини нашег града, већ што је неопходан за функционисање Србије, повезивање Јужне Бачке са Северном Бачком, по вертикали, али и преко Нештина и Визића, Ердевика и даље до Сремске Раче, до Западне Србије и Републике Српске. По томе ово није локални пројекат како је неко покушао да га представи раније, а нека наша села, ако буде среће, могу имати колетералну корист – каже за „Дневник“, председник општине Бачка Паланка Бранислав Шушница, који је до детаља упознат с овим послом и обавезама Општине, јер је пре избора био директор Дирекције за изградњу.

Стручњаци оцењују да је овај мост битан за ни људи кажу да је овај мост веома битан и за Нови Сад, одакле се у неке крајеве могло стизати само преласком неколико царинских прелаза.  - Нов мост је предвиђен на удаљености око 2,5 километара низводно од постојећег између Паланке и Илока (Хрватска) у смеру ка Новом Саду и на око 950 метара од најближег дела границе са  Хрватском - каже Мирослав Сићевић, в.д. директора Дирекције за изградњу општине. - Ми радимо свој посао везан за приступне путеве са бачке стране, а пројектант је записао да је 1.972 метра укупна дужина моста са приступним мостовима, јер овде је обала разуђена. Идејно решење моста са приступним саобраћајницама урадио је „ДБ Инжењеринг“ Београд. Оријентациона инвестициона вредност износи близу 45 милиона евра , или 5,5 милијарди динара.

За ову годину већ је најављена изградња пута Нештин -  Ердевик за који су завршени сви папири, који је саставни део овог значајног државног правца, на којем ће бити и будући мост. Прича оних који су увек сумњали у сваки пројекат и то правдали чињеницом да ће и Србија бити чланица ЕУ, те да не треба још један мост поред онога који већ постоји, заборављају да људи и робе морају да путују данас, а не за 10, 20 година...Стари мост изграђен је 1974. а градиле су га општине Бачка Паланка и Вуковар, наравно на деценијски кредит. Данас је та ћуприја поседнута полицијацима и цариницима две државе. Хрватска као чланица ЕУ у сваком моменту може да блокира мост, што користи, као што је учинила приликом несреће миграната. Нису тада били само мигранти блокирани већ и цео живот у овом делу бачког и сремског приобаља Дунава у Србији.

 М. Суџум

 

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести