(ФОТО) „ДНЕВНИК” НА НОВОЈ БИЦИКЛИСТИЧКОЈ СТАЗИ ДО ИРМОВА: Идила на два точка уз обалу канала

Да је Нови Сад бициклистички град може се сваког дана видети на његовим  улицама кроз које је испреплетена мрежа бициклистичких стаза од око 100 километара, а осим тога Нови Сад је и први град у Србији који је 2021.године започео субвенционисање куповине бицикала, док је још десетак година пре тога постао први град са доставом на бициклима...
б
Фото: Дневник/ Нико Перковић

Последњих година мрежа бициклистичких стаза је кренула да се шири ка приградским насељима а уједно се оне спајају и са европским бициклистичким коридором Еуро вело 6 који се у делу који пролази кроз нашу државу назива и Дунавска рута.

Након што је уз дунавски насип изграђена стаза од Новог Сада до Бегеча, прошле године је започета и траса Нови Сад - Руменка - Ирмово - Кисач – Ченеј, укупне дужине 20,2 км.

Фото: Дневник/ Нико Перковић

За сада је завршено првих 9,5 километара стазе која коритом канала ДТД води од Новог Сада до моста у Ирмову а екипа „Дневника“ је искористила хладњикави али сунчани петак да бициклом провери какво је стање на овој недавно завршеној рути.

Фото: Дневник/ Нико Перковић

Стаза уз сам канал ДТД почиње у индустријског зони неколико стотина метара узводно од новосадске преводнице и ту на самом почетку за сада постоји прекид од пар стотина метара јер је у току рушење старог и изградња новог железничког моста преко канала, али уз мало стрпљења и пажљиве вожње кроз градилиште брзо се стиже до наставка стазе.

Фото: Дневник/ Нико Перковић

Уз обалу канала стаза даље иде право к’о стрела у правцу Руменке уз амбијент идеалан за бициклирање. Из околних шумарака али и са обале и воде јављају се птице свих врста и величина и то су звуци који преовлађују, стаза права и равна - бициклистича идила.

Уз то чини се и да је свако место дуж стазе погодно за одмор и незаобилазне селфије, а они стрпљивији могу да баце поглед на пецароше и сачекају неки улов јер је овај део канала још увек прилично богат рибом.

Фото: Дневник/ Нико Перковић

Стаза се завршава код моста у Ирмову и некада чувене кафане „Југославија“ одакле ће се наставити још пар километара до Кисача а затим ће стићи и до Ченеја што је планирано да се уради током ове и наредне године.  

Фото: Дневник/ Нико Перковић

Иако смо током двадесетак километара вожње тамо и назад срели свега петоро бициклиста који кажу да су „редовни“ на овој траси ( нерачунајући десетак паркираних пецарошких бајсева), у чарди „Звонце“ у Руменки нам кажу да током лепших дана имају доста гостију који долазе бициклима и да је генерално стаза током викенда веома прометна.

У плану је да  се дуж стазе поставе клупе и одговарајући мобилијар и за сада је то урађено у једном делу кроз Руменку где је постављено неколико нових клупа и канти за смеће, а управо ту смо наишли и на таблу коју су поставили грађани а којом позивају возаче квадова да не возе стазом која је предвиђена за бициклисте. 

Фото: Дневник/ Нико Перковић

Затекли смо и неколико паркираних пецарошких аутомобила уз стазу, али и тај проблем би требао да буде решен јер се уређује и неколико прилаза каналу за аутомобиле који убудуће не би требало да излазе на бициклистичку стазу.   

Нико Перковић

Фото: Дневник/ Нико Перковић

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести