Из Мађарске масовно долазе на суботички Бувљак

СУБОТИЦА: У Суботици као пограничном граду увек је била интензивна трговина, али у последње време је забележена експанзија северних суседа који овде долазе да на популарном Бувљаку пазаре гардеробу и храну.
Suboticki buvljak/S. Irsevic
Фото: Сандра Иршевић/Пијаца викендом најпосећенија

Крајем 80-их и почетком 90-их година прошлог века ово је била класична бувља пијаца половне робе, а данас је прави тржни центар. Данас овде раде искључиво регистровани предузетници, а у понуди је све „од игле до локомотиве“, односно продаје се одећа, обућа, спортска опрема, козметика, техника,  апарати за домаћинство, воће и поврће,...Недавно поскупљење прехрамбених производа у Мађарској довело је до тога да је повећан број купаца из Мађарске који данас углавном купују гардеробу, храну и сезонске производе. Према истраживању о куповним навикама потрошача из Мађарске, а  које је током априла спровела „Тржница“ говори се о томе, да Мађари имају навику куповине на суботичком „Бувљаку“.

- Више од две трећине купаца из Мађарске (68%) спада у такозвану средњу генерацију породичних људи у распону од 36 до 55 година, а више од половине (58%) купаца из Мађарске се на Робној пијаци „Мали Бајмок” снабдева неколико пута годишње. Овај део популације купаца долази два до четири пута годишње, најчешће  због сезонских набавки гардеробе (пролеће-лето и јесен-зима). Већина купаца из Мађарске на Робну пијацу „Мали Бајмок” долази викендом (60%)“ – саопштила је сарадник за односе са јавношћу А.Д. „Тржница” Суботица Марина Човић.

Фото: Suboticki buvljak/S. Irsevic

Према истом истраживању купци из Мађарске на суботичком Бувљаку најчешће купују све врсте гардеробе (40,8%), храну и пиће (17,1%) и спортску опрему (14,2%).

- Они долазе у највећем броју овде да купују гардеробу. Међутим,  последњих месеци купују и производе са Зелене пијаце. Кажу да им одговарају цене. Долазе породично и изузетно им се допада атмосфера, то су сезонске куповине и највише им се допада пљескавица и то је један од куризитета који се виде на пијаци - додаје Марина Човић.

Продавац, Боро Брешћански који више од  20 година ради на Бувљаку и има своје тезге каже да је приметан пораст купаца из иностранства и то из Мађарске, Румуније и Словеније. Каже да купци из Мађарске углавном купују храну и сезонске производе.

-  Сада је сезона јагода и код нас су оне дупло, па чак и три пута јефтиније него у Мађарској, а и квалитет наших сезонских производа је знатно бољи. Купују све -  каже Боро Брешћански.

Са четири хале, око 200 локала, више од 1.500 тезги, затвореним паркингом и савременим системом мониторинга и обезбеђења, ово је инфраструктурно најопремљенија робна пијаца у региону. Пијаца је остала и један од симбола Суботице и својеврсна атракција за посетиоце и госте Суботице и Палића, па тако доприноси и туристичкој понуди.       

Сандра Иршевић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести