Кратери по „магистрали” код Кикинде

БОЧАР: Годинама се чека на завршетак пута од Кикинде до моста на Тиси код Аде, у дужини од само 16 километара.
д
Фото: Dnevnik.rs

Приближава се деценија и по како је замишљено да то буде деоница магистралног пута од Темишвара, преко наше земље, до Осијека, најкраће везе Румуније до Хрватске, па су постављању камена темељца 27. децембра 2006. године, између осталих, присустовали и представници суседних држава.

Слично је било и четири кодине касније, 24. децембра 2010. године, кад је мост свечано пуштен у саобраћај. Већ тада је прилаз мосту с ађанске стране био непримерено таласаст, али се мислило да неимари нису стигли све да заврше до заказаног датума свечаности. Међутим, десет година од тада, ништа се није променило.

Слична ситуација је и с банатском деоницом пута од Кикинде до истог моста, која је пуштена у саобраћај, али без завршног хабајућег слоја и убрзо су почели да се стварају кратери на путу. У јесен 2018. године су први пут закрпљене бројне рупе, али су убрзо почеле да се круне асфалтне закрпе. Иако актуелна зима није оштра, рупе на коловозу су почеле да се појављују. Тако ће бити док се не постави завршни слој, па ваљда због тога нема ни вертикалне ни хоризонталне сигнализације на путу.

Изгледа чудно, али многи који крену у Бочар, с десне стране пута или Иђош са леве, стигну право у Кикинду, јер нема путоказа за поменута места.

Фото: Dnevnik.rs

Посебна прича је прилаз од по неколико десетина метара с обе стране железничке пруге између Бочара и Падеја. Ваљда из безбедоносних разлога, јер није постављена рампа, коловоз није асфалтиран, па је, попут месечеве површине, кратер до кратера. Вожња ноћу за оне који се први пут нађу на овој деоници може да буде опасна не само за аутомомил, него и оне који су у њему.

У летњем периоду вожња севернобанатском магистралом посебан је доживљај, јер трава уз сам коловоз израсте и преко метра висине, а дивљачи је много по околном терену, па се и ту крије опасност за возаче.

Пут од 175 километара који би спојио Темишвар и Осијек, а код нас ишао од Накова преко Кикинде, Бечеја, Србобрана, Куле, Сомбора до Бачког Брега, поново је актуелизован ових дана кроз јавну набавку „Путева Србије” за израду студије оправданости с идејним пројектом. Реч је о траси која је ушла у инвестициони план „Србија 2025”. Општинама кроз чије атаре ће пролазити пут са четири траке, који знатно скраћује везу између Бачке и северног Баната, преостаје да се боре да добију и квалитетне приступе и излазе са тог магистралног пута.

В. Јанков

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести