Путари у сомборској и апатинској општини раде без предаха

СОМБОР- АПАТИН: Мада су последњи дани лета и сам почетак климатолошке јесени обележени кишом, нискограђевинске машине овдашњих путара не мирују, што и поред повремених редукција саобраћаја, утисак је, не смета становништву које је годинама уназад било суочено са неприхватљивим стањем у којем се налазе локални и магистрални, а поготово атарски путеви.
1
Фото: Град Сомбор

Тако се, у ишчекивању почетка рада на дуго најављиваној брзој цести Сомбор-Кикинда, која је већ добила незванични назив „Осмех Војводине“, као и наставка изградње новог пута Стапар-Сивац, ових дана приводе крају и санације на неколико путних праваца.

Наиме, крајем августа новим је асфалтом пресвучен добар део (6.500 метара), до тада дерутног пута од Апатина ка Сомбору, а како најављују из ЈП „Путеви Србије“ ових дана ново рухо дочекаће и раскрсница тог пута са краком до села Купусина, која се реконструише протеклих десетак дана. Реч је о рехабилитацији 650 метара државног пута ИИ А реда број 107, деоници која се налазе између две раскрснице за Купусину којом приликом се саобраћај одвија наизменичним пропуштањем на једној саобраћајној траци. 

Са редукцијом саобраћаја су суочени и они који се крећу из Сомбора ка граничном прелазу са Мађарском, у селу Бачки Брег, пошто се након недавне ревитализације дела пута између Сомбора и Бездана ужурбано ради и на делу те трасе кроз сам Бездан. Ови радови се одвијају у склопу прекограничног пројекта Србије и Мађарске проистеклог из међународног споразума о развоју и сарадњи потписаног још 2015. године којим су обе државе изразиле посебан интерес за развој саобраћајне инфраструктуре и повећан степен повезаности.

Споразум је предвидео и прекатегоризацију и обнову самог граничног прелаза Бачки Брег – Сантово, довео је до проширења путног правца Сомбор-Баја, што је крајњи северозапад Србије додатно приближило конекцији са мрежом европских аутострада, пошто мађарска Баја слови за једно од најважнијих саобраћајних чворишта Јужне Мађарске. Колики је значај овог пројекта довољно сведочи податак да је управо друмски транспорт, како у Мађарској тако и у Републици Србији доминантан вид транспорта. Његов удео у нашој земљи износи укупно 80 одсто теретног и 74 процента путничког саобраћаја, а када се томе дода и чињеница да ГП Бачки Брег представља насушно потребну алтернативу, у данима летњих ферија и великих верских празника, преоптерећеним прелазима Хоргош и Келебија, белодан је значај реконструкције ове саобраћајнице.

Како је пољопривреда предоминантна привредна грана сомборског краја, у локалној самоуправи су се подухватили и побољшању стања атарских путева, па су тако при крају радови на цементној стабилизацији атарског пута код Станишића, једног од већих села градског подручја Сомбора. Након ових радова следи насипање туцаником и израда банкина и канала, а изградња овог пута ће омогућити да камиони и остале пољопривредне машине не морају да иду кроз само насељено место, него ће овај атарски пут користити као својеврсну обилазницу око села. Радови се изводе у дужини од безмало три километра километара и у ширини од четири и по метра, што је инвестиција вредна је 34.000.000 динара, коју финансира Град Сомбор са Покрајинским секретаријатом за пољопривреду, водопривреду и шумарство, а из Градске управе је најављено да је у плану да се у наредним годинама ова деоница и асфалтира, чиме би обилазница била комплетирана.

М. Миљеновић

Фото: Град Сомбор

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести