Реконструкција пруге Тител - Орловат у завршној фази

ОРЛОВАТ: Реконструкција пруге Тител – Орловат, у дужини од 24 километра, улази у завршну фазу, саопштила је „Инфраструктура железнице Србије“. У железничкој станици Перлез, ових дана ради се на реконструкцији другог, пролазног колосека, као и на замени две скретнице.
p
Фото: Infrastruktura železnice Srbije

„Након завршетка радова у станици Перлез, преостало је да се реконструише још око 500 метара колосека на отвореној прузи између Фаркаждина и Орловата, затим пролазни колосек у станици Фаркаждин, као и да се замени око 150 метара шина код моста на Тиси. Тиме ће бити завршени главни радови на замени колосечне решетке између Титела и Орловата“, наводе у „Инфраструктури железнице Србије“.

Реконструкција пруге Тител – Орловат почела је 6. септембра прошле године и рок за реализацију целог посла је 200 дана, што значи да ће трајати до априла.

„До сада је урађено око 95 одсто главних радова, а они се одвијају према планираној динамици. Ти радови укључују замену колосечне решетке, односно шина и прагова, затим машинско полагање и регулисање колосека, допуну туцаника и решетање. Након тога следи коначно пуштање у рад. Реконструкција пруге обавља се половним шинама и бетонским праговима, који су пре изградње брзе пруге били коришћени на деоници Нова Пазова – Стара Пазова“, објашњавају у „Инфраструктури железнице Србије“.

По завршетку овог посла, осовинско оптерећење пруге биће повећано са 16 на 22,5 тона по осовини, а брзина возова са досадашњих 20 на 60 километара на сат. То ће привреди овог региона омогућити квалитетнији и ефикаснији транспорт робе железницом. Путнички железнички саобраћај на овом железничком правцу се не одвија.

Извођење радова на деоници Тител – Орловат „Инфраструктура железнице Србије“ финансира из сопствених средстава. Реч је о железничкој деоници на прузи Нови Сад – Распутница Сајлово – Римски Шанчеви – Орловат. Реконструкција деонице Тител – Орловат представља део обнове алтернативног железничког правца Панчево – Орловат – Нови Сад, са железничком деоницом Орловат – Зрењанин. Последњи пут деоница Тител – Орловат реконструисана је пре више од пола века.

Фото: Infrastruktura železnice Srbije

Реконструкцију ове пруге изводи предузеће ЗГОП из Новог Сада.

Ж. Б.

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести