Риболовачки маратон у Бачком Петровом Селу: Отац и син добитна комбинација

БАЧКО ПЕТРОВО СЕЛО: Страствени пецароши, љубитељи доброг дружења и уживања поред воде, сваке године крај јула резервишу за риболовачки маратон у Бачком Петровом Селу, који организује Удружење спортских риболоваца „Кечига“.
е
Фото: Кристина Бугарски

Да није било паузе прошлог лета због коронавируса, протеклог викенда одржало би се јубиларно десето двадесетчасовно надметање на обали Тисе. Овако, на писти деветог маратона, нашле су се 33 екипе, које су чинили локални учесници, као и гости из Бечеја, Аде, Сенте, Темерина, Новог Сада, Београда и Јагодине. У периоду од 10 часова ујутру у суботу до истог термина у недељу, осим лепог дружења и уживања, пецароши су пажљиво мотрили и на улов, који је ипак другог дана био већи.

Наслутило се ко би могао да буде освајач прелазног пехара већ у суботу предвече, после првог мерења, али било је потребно прегрмети и ноћно пецање и сачекати да главни судија и други пут премери улов. На крају ипак није дошло до изненађења и победници су били отац и син, Шандор Балаша и Атила Нађ. Трофеј је тако остао у Бачком Петровом Селу захваљујући двојици риболоваца који су имали укупно 11 килограма и 155 грама рибе, а којима је и познато како се долази до тријумфа на овој писти јер су пре шест година, такође, били најбољи. Њима је припала и награда за највећу рибу, сома од 4.125 килограма, исто као и на прошлом маратону.

– Да се не лажемо, очекивали смо прво место. Већ пола сата од почетка такмичења имали смо прву рибу, а после једно два сата и другу. До тада је једна екипа била близу нас, разлика није била велика, али када смо поподне упецали ту највећу рибу онда смо им одмакли за неких пет килограма. Током ноћи дошао је још један сом од три килограма, а у осам ујутру, за крај и један од две – описао је пут до тријумфа Атила Нађ.

Друго место освојили су, такође, такмичари из овог места, искусни Шандор Сивели и Атила Шолтиш, који су имали 5.250 грама улова, а трећепласирани су били Јагодинци, поново у родбинској комбинацији, отац и син Бранислав и Никола Јевтић са 4.855 грама рибе.

За некога је новост да су отац и син Бранислав и Никола Јевтић из Јагодине учесници риболовачког маратона у Бачком Петровом Селу, али мештани и редовни посетиоци манифестације већ добро су упознали овај двојац, ком није тешко да превали толико километара за викенд уживања на обали Тисе.

– Пре шест година гледао сам емисију „Чари риболова“ у којој је емитован прилог са овог маратона и већ следеће смо тата и ја дошли да учествујемо. Било је то 2016. године – каже четрдесеттрогодишњи Никола.

Он сада живи са породицом у Београду, али велика љубав према Тиси ипак је преовладала над пецањем на Дунаву и Сави. Колико су привржени догађају у Бачком Петровом Селу говори и то одакле је Никола овог пута стигао на маратон.

Фото: Кристина Бугарски

– Ја годишњи одмор одређујем у односу на ову манифестацију – објашњава млађи Јевтић. – Био сам са породицом у Опатији на мору и аутобусом сам дошао до Београда, где ме је сачекао отац, који је возио из Јагодине, па смо заједно стигли на Тису. По завршетку маратона, идемо истим принципом, он се враћа кући, а ја настављам одмор у Хрватској са женом и децом.

Ни старијем Јевтићу, Браниславу (75) не пада тешко да седне у кола и вози до Бачког Петровог Села.

– Због добрих људи увек је мило доћи овде – каже Бранислав. – Овде су нас од прве године срдачно угостили и прихватили, упознали смо фине људе и наставићемо да долазимо.

Исплатило се Николи путешествије из Опатије, јер је са оцем освојио треће место, што им је најбољи резултат до сада на маратону.

Успешном организацијом деветог риболовачког маратона „Кечига“ је већ обезбедила средства и за следећи, јубиларни, који ће се одржати у истом термину 2022. године.

К. Бугарски

Пројекат „Бечеј правовремено“ реализује ДВП Дигитал, а суфинансира Општина Бечеј. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту не одражавају нужно ставове органа који је доделио средства.