Тема "Дневника": Припреме за изградњу моста између Бачке Паланке и Нештина у току

Процес комплетирања пројектне документације за мост преко Дунава између Бачке Паланке и Нештина улази у завршну фазу, након што су „Путеви Србије” почетком септембра доделили техничку контролу пројекта за грађевинску дозволу групи понуђача коју чине „Пројецт Биро Утибер„ из Новог Сада, те ТОП ГЕО и „Мостпројект” из Београда.
1
Фото: Дневник

Рок за овај посао износи 18 месеци, односно до пролећа 2024. године, а након тога преостаје да се нађе новац за овај пројекат и поднесе захтев за локацијске услове и потом издавање грађевинске дозволе.

Да подсетимо,  ЈП „Путеви Србије„ расписало је у априлу ове године јавну набавку за техничку контролу пројекта за грађевинску дозволу за изградњу моста на Дунаву између Бачке Паланке и Нештина. У оквир пројекта улазе и приступни путеви мосту, чија је изградња први пут најављена 2014. године.

Наиме, од 2013. године становници Нештина и Визића, фрушкогорских села на сремској страни Дунава, до седишта своје општине Бачке Паланке долазе са пасошима преко територије Европске уније, односно Хрватске. Сама општина Бачка Паланка, покренула је још пре десетак година иницијативу за изградњу моста који би био неколико километара пре некадашњег Моста братства и јединства, а који повезује Бачку Паланку и Илок.

Фото: Дневник

Изградња овог моста требало би да омогући најкраћу везу села на десној обали Дунава са Бачком, али и да повеже Бачку Паланку са Нештином, Ердевиком, Кузмином и границом са Босном и Херцеговином. Идејно решење наручено је 2018. године, а крајем прошле године расписан је тендер за пројекат прибављања грађевинске дозволе на изградњи моста са приступним путевима.

Душко Бобера, одговорни пројектант из „ДБ Инжењеринга„, фирме која је израдила идејно решење, раније је за медије изјавио да ће мост који ће бити изграђен личити на онај код Бешке.

- Морфологија терена и настанак тих терена кроз историју су слични, а уз то је и иста река у питању. Чак је и дужина оба моста приближно иста, око два километра, а и денивелација леве и десне обале Дунава је преко 50 метара, што је још једна сличност с мостом код Бешке - објашњава Бобера, а преноси сајт „Gradnja.rs”.

Он је тада напоменуо да тако велика висинска разлика терена леве и десне обале реке захтева високе стубове моста који су пројектовани као витки, да би истовремено задовољили све економске и конструктивне критеријуме. По његовим речима, лепота овог моста се огледа у његовој виткости, једноставности форме и добрим пропорцијама

Како је наведено у пројектном задатку, мост је део државног пута IB реда и састоји се од централног дела моста преко пловног пута Дунава и приступуних делова моста са бачке и сремске стране. Мост прелази преко коридора предметне деонице државног пута IV реда број 19, некатегорисаног пута, одбрамбеног насипа, реке Дунав, шума и шумског земљишта и пољопривредног земљишта .

Укупна дужина моста износи 1.898 метара, од којих 399 метара чини главну конструкцију изнад воде, док остатак чине прилази мосту. Мост се пројектује за брзине до 100 километара на час.

Средњи стубови моста који носе суперструктуру састоје се из два витка паралелна стуба на размаку од 10 метара. На крајњим стубовима, истоветне геометрије као средњи, висине 21 и 39 метара, биће ослоњење прилазне конструкције. Размак између централних стубова на пловном путу износиће 170 метара, док ће споредни распони изнад воде бити широки по 114,5 метара. Са бочних страна на централном делу предвиђене су прилазне саобраћајнице (рампе) са типским распонима од 50 метара.

Пројекат за грађевинску дозволу коштао је 44,8 милиона динара, а урадили су га Саобраћајни институт ЦИП и „Геомеханика„ из Београда.  

С. Крстић, 

 Ј. Вукашиновић

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести