Завршена реконструкција моста на Старој Тиси код Бисерног острва

БАЧКО ГРАДИШТЕ:  Завршена је реконструкција моста преко Старе Тисе, који повезује Бачко Градиште са Бисерним острвом у најкраћем року.
1
Фото: Dnevnik.rs

Како се овај објекат налази у Парку природе „Стара Тиса код Бисерног острва“, цео посао има туристичке значај. Ипак, стратешка вредност је везана за пољопривреднике, пошто многи Градиштанци имају своје поседе на Бисерном острву и свакодневно у одласку и повратку прелазе мост. Како се том рутом скраћује пут према Новом Бечеју и даље Банату, користе је и други учесници у саобраћају. Управо ови последњи су главни узрочници што долази до оштећења моста и његове треће реконструкције у последњих петнаестак година. Мост је дугачак 78 метара и, због дрвеног газишта пресвученог металним коловозним тракама, дозвољен је саобраћај само за лака теретна возила. Међутим, преко моста прелазе возила далеко веће тежине, чак, шлепери с приколицама, па онда не чуди што тако брзо пропада. Мост су 1974. године изградили припадници ЈНА, те има и стратешки значај и формално и правно припада Војци Србије.

Мост је дугачак 78 метара и, због дрвеног газишта пресвученог металним коловозним тракама, дозвољен је саобраћај само за лака теретна возила.
 

 -Тачно је то да је мост у власништву Војске Србије, али га је она уступила на газдовање ЈВП „Воде Војводине“. Међутим, од стратешког значаја је за нашу општину, конкретно Градиштанце који имају пољопривредна имања на Бисерном острву и мост им је једина веза са својим поседима, па смо морали да реагујемо око проналаска начина за његову реконструкцију- рекао нам је председник општине Бечеј Драган Тошић -Финансирање у вредности 9,6 милиона динара обезбедио је Покрајински секретаријат за регионални развој, међурегионалну сарадњу и локалну самоуправу, наша општина се појављује као наручилац посла, а радове је извео ДТД ВД „Средња Бачка“ д. о. о. Бечеј. Задовољни смо урађеним послом, а сада би требао да се нађе начин како да се заустави саобраћај тешким камионима преко моста.

Подсећамо ово је трећа реконструкција моста до сада. Прва је обављена 2006., друга 2015. и трећа од половине маја до пред крај јула ове године. Не нађе ли се начин забране тешким возилима преко моста, сав труд и уложена средства биће изалудни. Забрана постоји, али треба мењати навике несавесних возача и оних који су задужени за контролу забране. Док тога не буде, мосту нема спаса.

В. Јанков

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести