Зрењанински Шинвоз ремонтује две машине за одржавање колосека

ЗРЕЊАНИН: У погонима зрењанинске фабрике „Шинвоз“ у току је ремонт две машине за редовно одржавање геометрије колосека, за потребе „Инфраструктуре железнице Србије“.
с
Фото: Приватна архива

На првој машини је до сада обављено око 80 одсто планираних радова и она би већ средином јуна могла да се нађе на српским пругама. Ремонт друге машине требало би да буде завршен у јулу. Реч је о производима аустријске компаније „Plasser & Theurer”, једног од највећих произвођача машина за одржавање и полагање пруга у свету. Ова аустријска компанија две машине за одржавање пруга ремонтује за потребе „Инфраструктуре железнице Србије“ без накнаде, као донацију.

„Plasser & Theurer“ је у зрењанинском „Шинвозу“ отворио овлашћени регионални сервисни центар, па је ова донација резултат промоције нових услуга које аустријска компанија нуди у региону, али и дугогодишње успешне сарадње са српским железницама. Ремонт ове две машине финансира се из донације вредне 1,8 милиона евра. Уговор о донацији потписали су „Инфраструктура железнице Србије“ и „Plasser & Theurer“. Две машине, кључне за редовно одржавање геометрије колосека, произведене су 2003. и 2004. године. Једна је пре ремонта обавила 18.000, а друга нешто више од 12.000 радних сати на терену, саопштила је „Инфраструктура железнице Србије“.

Фото: Приватна архива

Машине ће техничко-технолошки бити оспособљене и за радове на брзој прузи Београд-Нови Сад

Након ремонта оне ће приоритетно бити ангажоване на одржавању магистралних српских пруга. Техничко-технолошки ће бити оспособљене и за радове на брзој прузи Београд-Нови Сад. Ремонт машина се одвија у две фазе. Прва фаза ремонта обе машине, између осталог, обухвата оправку осовинских слогова, оправку обртних постоља, замену подбијачких агрегата, оправку кочионих уређаја, замену оштећених стакала, замену дизел мотора, фарбање, калибрисање, сервис клима уређаја и уградњу уређаја будности.

Друга фаза ремонта је планирана за новембар, када ће се обновити ентеријер машина и уградити лед светла.

„Инфраструктура железнице Србије“ на овај начин обезбедиће да у прелазном периоду одржавање геометрије колосека на српским пругама буде квалитетно, док се не реализује набавка нове, модерне механизације за одржавање пруга, која је неопходна што пре због старости и техничких могућности расположивих машина, наводе у овом јавном предузећу.

Ж. Балабан

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести