НОВА МЕХАНИЗАЦИЈА ЗА ТРАНСПОРТ ДРВНЕ ГРАЂЕ Два форвардера стигла у „Војводинашуме”
ВОЈВОДИНА: Примена форвардера, продуктивнијих и савремених машина у првој фази транспорта дрвних сортимената, почела је још средином седамдесетих година прошлог века на подручју Војводине, и то на Сремском шумском подручју.
У последњих 50 година наставила се њихова интензивнија набавка у овом равничарском подручју, све до данас. Управо за примену на равничарским теренима ЈП „Војводинашуме“, почели су се производити форвардери са једном осовином у предњем делу, како би и трошкови одржавања били мањи, уз смањена оштећења на земљишту и подмлатку.
Недавно је ово предузеће набавило још два форвардера, те у свом возном парку сада имају 26 ових незаменљивих возила.
– Да бисмо заменили стару шуму новом, потребно је прво уклонити стару, а ту дрвну сировину некако извући из шуме. За то нам служе ове специјалне машине, које олакшавају посао и убрзавају обнову шуме. Оптимални су за рад у војвођанској равници, могу да раде у изузетно тешким условима, по блатњавим и тешким теренима, притом неоштећујући земљу и саднице. Примена форвардера на нашим теренима нарочито је неопходна ако знамо да се Дунав,Тиса,Тамиш, Сава, током година, и по неколико пута изливају и плаве радилишта, а са форвардерима, у односу на тракторске екипе, можемо знатно брже и у много тежим условима приступити послу – рекао је директор ЈП „Војводинашуме” Роланд Кокаи.
Годишње, ово предузеће привуче близу пола милиона метара кубних разних дрвних сортимената, од чега њихова механизација уради 97 одсто посла. Зато је улагање у сопствену механизацију, нарочито ако се ради о ефикасним и савременим машинама које немају алтернативу у шумарству, добар темељ за дуго и успешно пословање, поручио је директор Роланд Кокаи.
Некада су се на подручју Војводине прво скористили „Yufori”, форвардери ИМТ 5132 произведени у СФРЈ. Након тога су се почели набављати форвардери марке „TimberJack“, а од 2002 године, ове машине су углавном марке „John Deere“.
– Применом форвардера на кратким дистанцама, до 700 метара, остварују се велики учинци, а самим тим и много мањи трошкови по јединици. Зато је важно истаћи чињеницу да ове машине могу да раде и по јако тешким условима терена, када то ни једна друга машина не може - поручио је Кокаи.