clear sky
18°C
06.06.2025.
Нови Сад
eur
117.2
usd
102.6989
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

НОВА МЕХАНИЗАЦИЈА ЗА ТРАНСПОРТ ДРВНЕ ГРАЂЕ Два форвардера стигла у „Војводинашуме”

04.06.2025. 10:34 11:14
Извор:
Дневник
возила
Фото: ЈП „Војводинашуме”

ВОЈВОДИНА: Примена форвардера, продуктивнијих и савремених машина у првој фази транспорта дрвних сортимената, почела је још средином седамдесетих година прошлог века на подручју Војводине, и то на Сремском шумском подручју.

У последњих 50 година наставила се њихова интензивнија набавка у овом равничарском подручју, све до данас. Управо за примену на равничарским теренима ЈП „Војводинашуме“, почели су се производити форвардери са једном осовином у предњем делу, како би и трошкови одржавања били мањи, уз смањена оштећења на земљишту и подмлатку. 

Недавно је ово предузеће набавило још два форвардера, те у свом возном парку сада имају 26 ових незаменљивих возила. 

– Да бисмо заменили стару шуму новом, потребно је прво уклонити стару, а ту дрвну сировину некако извући из шуме. За то нам служе ове специјалне машине, које олакшавају посао и убрзавају обнову шуме. Оптимални су за рад у војвођанској равници, могу да раде у изузетно тешким условима, по блатњавим и тешким теренима, притом неоштећујући земљу и саднице. Примена форвардера на нашим теренима нарочито је неопходна ако знамо да се Дунав,Тиса,Тамиш, Сава, током година, и по неколико пута изливају и плаве радилишта, а са форвардерима, у односу на тракторске екипе, можемо знатно брже и у много тежим условима приступити послу – рекао је директор ЈП „Војводинашуме” Роланд Кокаи. 

Годишње, ово предузеће привуче близу пола милиона метара кубних разних дрвних сортимената, од чега њихова механизација уради 97 одсто посла. Зато је улагање у сопствену механизацију, нарочито ако се ради о ефикасним и савременим машинама које немају алтернативу у шумарству, добар темељ за дуго и успешно пословање, поручио је директор Роланд Кокаи. 

Некада су се на подручју Војводине прво скористили „Yufori”, форвардери ИМТ 5132 произведени у СФРЈ. Након тога су се почели набављати форвардери марке „TimberJack“, а од 2002 године, ове машине су углавном марке „John Deere“. 

– Применом форвардера на кратким дистанцама, до 700 метара, остварују се велики учинци, а самим тим и много мањи трошкови по јединици. Зато је важно истаћи чињеницу да ове машине могу да раде и по јако тешким условима терена, када то ни једна друга машина не може - поручио је Кокаи.

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар