Додељена Нобелова награда за физику тројици научника

СТОКХОЛМ: Нобелова награда за физику за 2019. годину додељена је ове године тројици научника који су истраживали историју свемира и место планете Земље у њему, саопштила је данас Краљевска шведска академија науке.
w

Награду су добили Џејмс Пиблс за "теоретска открића у физичкој космологији", а другу половину награде поделили су Мајкл Мејџор и Дидије Келоз за "откриће егзопланете која кружи око звезде соларног типа", преноси Вашингтон пост.

Они су награђени златним медаљама и дипломама, као и новчаном наградом у износу од 918.000 долара, које ће им бити уручене на свечаној церемонији у Стокхолму 10. децембра.

То је 113 пут да се Нобелова награда додељује за физику, од чега су 47 пута добитници били појединци.

Од 1901. године, када је установљена, награда је свега три пута отишла у руке жена - добитнице су биле Марија Кири 1903.године, Марија Геперт Мајер 1963. и Дона Стрикленд 2018. године.

У среду ће бити уручена награда за хемију, док ће награде за књижевност за 2018. и 2019. бити објављене у четвртак.

Све награде, биће уручене у децембру у Стокхолму, сем Нобелове награде за мир која ће добитнику бити уручена у Ослу.