Послодавац је хтео да има једну комплетну сигурност. Следећа година ће бити прва где ћемо врло активно радити на комуникацији са послодавцима да видимо које су то стимулације, а то су најчешће заједничка улагања, финансијска средства како би се то и догодило, рекла је Ђукић Дејановић за РТС.
Према њеним речима, план је да у наредној години један део сопствених субвенција буде усмерен управо на отварање вртића у приватним компанијама.
То би временом смањило листе чекања, јер компанијски вртићи имају могућности да примају и другу децу ако остане слободних места.
Док су у Србији вртићи у оквиру компанија реткост, у појединим земљама Европске уније то није случај. Најбоља ситуација је у Немачкој где у свакој петој компанији постоји обданиште, док је у Аустрији, 12 одсто компанија отворило своја врата за децу запослених, наводи РТС.
Компаније које су процениле да би честа посета деци која су у близини родитеља, смањила продуктивност запослених, одустале су од отварања вртића. Да би то могао да буде потенцијални недостатак, психолози не споре, али истичу и бројне предности.
Пре свега се скраћује пут доласка и одласка из вртића, затим осећај да је мајка у близини је добар за дете исто колико је добар осећај за мајку да је дете у близини, даје још неку додатну сигурност. Ако се десе неке ванредне ситације, мајка може врло брзо да дође и да реагује за разлику од удаљеног вртића, каже Љиљана Филиповић, психолог.