Грешке приликом везивања дечијег ауто-седишта прави 90 одсто родитеља

БЕОГРАД: Начелник одељења за планирање, превенцију и едукацију у Агенцији за безбедност саобраћаја, Вељко Ћурчић, изјавио је да 90 одсто родитеља прави неку грешку у коришћењу ауто-седишта за децу.
s
Фото: Tanjug/ Vladimir Šporčić/ bg

Ћурчић је рекао Танјуг да је у Србији у последњих пет година више од 6.800 деце страдало у саобраћајним несрећама, односно било повређено или погинуло, а у претходној години живот је изгубило 13 деце.

Ако узмемо податак да нам деца у саобраћају најчешће страдају као путници, од 6.800 страдале деце, више од половине су путници у возилу. Долазимо до податка да је главна одговорност на родитељима, на старатељима, на онима који о деци брину, рекао је Ћурчић.

На презентацији "Безбедност трудница и деце у саобраћају", која је одржана у КЦ "Влада Дивљан" у оквиру 12. Фестивала дојења, сарадница Агенције за безбедност саобраћаја Ивана Михаиловић је напоменула да је ауто-седишта једини начин да заштитимо децу у возилу.

Она је додала да је важно да од малих ногу васпитамо децу о безбедности у саобраћају, да када одрасту постану савесни учесници у саобраћају.

Ако хоћемо да васпитамо једну будућу генерацију одговорне деце и одговорних будућих младих људи, у саобраћају то почињемо од првог дана, рекла је Михаиловић.

Она је објаснила да је приликом куповине седишта важно погледати да ли оно има атест-ознаку, која потврђује да је седиште прошло тест сигурности и испуњава све захтеве које је прописала Европска комисија.

Атест ознака мора бити залепљена на чврсти, неодвојиви део сваког седишта које је у продаји. Ако нема Атест, то није седиште, може бити носиљка, корпа, али ауто-седиште није и не служи за превожење детета у аутомобилу, рекла је Михаловић на презентацији.

Она је навела да у случају наслеђивања, ауто-седишта за децу проверимо да ли оно има старији Атест, јер како каже, не би смо смели користити седиште када му истекне рок трајања,  јер не знамо шта ће се десити са таквим ауто-седиштем за децу приликом судара. 

Сви материјали од којих је направљено седиште, ма како чврсти били, имају свој рок трајања. Пластика се и сама троши, постаје крта, временом стоји на великим и малим температурама, траке појасева такође се троше колико год да је добар материјал. Копча и механизам копче је тестиран на 5.000 укочавања и ископчавања, објаснила је она.

Михаиловић је нагласила да родитељи не треба да употребљавају седишта која су била у аутомобилу приликом судара.

Пластика се истеже под оптерећењем и наглим вучењем. То може да доведе до тога да при следећем судару тај неки део пластике пукне и седиште не пружи заштиту беби коју треба да пружи, објаснила је Михаиловић.

Агенција за безбедност у саобраћају је након презентације поклонила 20 дечијих ауто-седишта мајкама које су тачно одговориле на питања у вези са предавањима са 12. Фестивала дојења.

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести