Грађани, како каже, треба да провере податке и пријаве ако је неки податак погрешан како би се он кориговао.
"Волела бих да се грађани упуте у поште и локалне администрације јер ће тамо добити параметре, односно даља упутства како треба да користе Централни регистар становништва", рекла је Обрадовић за Танјуг приликом обиласка Канцеларије за ИТ и еУправу.
Она је објаснила да ће у поштама, као и локалним администрацијама грађани добити шифре за коришћење портала еуправа.гов.рс како би могли да провере податке.
"Више нећемо у различитим поступцима тражити да људи иду од шалтера до шалтера и да прикупљају документацију. То ће институције једна од друге тражити, односно, повлачиће из централне базе", објаснила је министарка.
Према њеним речима, важно је да држава ради посао за грађане, јер су они свуда у свету, као и у Србији свесни да је влада њихов сервис.
Обрадовић напомиње да ће бити потребно време да се подаци провере и да се од марта или априла систем стабилизује.
Изразила је задовољство организацијом Канцеларије за ИТ и еУправу и начином на који се подаци складиште и чувају, што је, како каже, најважније.
Директор Канцеларије за ИТ и еУправу Михаило Јовановић је рекао да се успостављање модерне електронске управе заснива на четири регистра: грађана, привреде, непокретности и адресном регистру.
"Данас правимо велики искорак заједно са Министарством државне управе на успостављању Централног регистра и могућности да грађани могу да виде своје податке. Ово је прва фаза када да ће грађани, уколико пријаве неправилности, добити одговор у електронско сандуче у року до 60 дана", истакао је Јовановић.
Он је додао да се Централни регистар становништва налази у државном дата центру по највишеим техничким и безбедносним стандардима.
Упитан ко води рачуна о безбедности података, Јовановић је казао да је према Закону о централном регистру становништва дефинисано шта је чији задатак, односно министарство ће одобравати приступ Централном регистру, а безбедност података је на Канцеларији за ИТ и еУправу.