ПОЧЕЛЕ ПРИПРЕМЕ ЗА ГРАДЊУ АУТО-ПУТА БЕОГРАД–ЗРЕЊАНИН–НОВИ САД „Војвођанско П” – пројекат од посебног значаја

Ауто-пут  Београд-Зрењанин-Нови Сад пројекат је од посебног значаја за Републику Србију, а недавно су почеле припреме за градњу те саобраћајнице, што, између осталог подразумева  и рашчишћавање терена насипање туцаника.
с
Фото: Ministarstvo građevina, printscreen instagram Goran Vesić

У систему путне мреже Србије коридор „Војвођанско П“ представљаће основну везу на правцу север-југ, будући да повезује Војводину и Београд, централне и северне делове државе. Наставак тог државног пута, северно од Зрењанина ка Кикинди и западно ка Новом Саду, представља важну везу ка Мађарској - међународном путу Е-75.

Предвиђена је саобраћајница дужине 105 километара, с неколико саобраћајних петљи, на територији четири града и општине, а Просторним планом обухваћена је површина 4.095 хектара. Ауто-пут ће почињати од петље „Овча“ на северној тангенти обилазнице око Београда, а завршаваће у зони административног подручја Града Новог Сада (наплатна станица).

Фото: Минуистарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре

105 километара,с неколико саобраћајних петљи, на територији четири града и општине

„ Коридор ауто-пута посматра се кроз две деонице Београд - Зрењанин (сектор 1) и Зрењанин - Нови Сад (сектор 2). У односу на Град Зрењанин, тај коридор представља значајан улазно-излазни правац којим ће се, поред интензивног транзитног и теретног саобраћаја, одвијати и путнички, јер велики део насеља на тој деоници гравитира ка Зрењанину. На сектору 2, од Новог Сада до Зрењанина, државни пут већ пролази ван насеља, али ће се изградњом аутопутског профила добити на квалитету и безбедности саобраћаја“, објашњено је у Просторном плану.

Фото: Printscreen instagram /Goran Vesić

Ауто-пут Београд – Зрењанин – Нови Сад, представља крак примарне мреже путева Србије који треба да убрза и учини ефикаснијим постојеће токове на магистралном правцу од Београда ка Зрењанину и Новом Саду. Изградњом саобраћанице „Војвођанско П“ становници Зрењанина и околних места брже ће се укључивати на Коридор десет, а од Новог Сада до Зрењанина ће се, како је процењено, стизати за око 25 минута. 

Изградња ауто-пута Београд-Зрењанин-Нови Сад најављује се још од 2019. године, а министар грађевинсрства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић почетком године изјавио да ће радови почети 2024. године. Почетком 2020. са кинеском компанијом „Цхина Схандонг Интернатионал Ецономиц анд Техницал Цоорпоратион Гроуп“ потписан је Меморандум о разумевању и изради планске и техничке документације за изградњу ауто-пута Београд (Борча) - Зрењанин - Нови Сад.

Фото: Printscreen instagram /Goran Vesić

4.095 хектара обухваћено Просторним планом

Влада Србије формирала је иначе и радну групу за реализацију пројекта „Изградња ауто-пута Београд (Борча)-Зрењанин и Зрењанин-Нови Сад“, чији ће задатак, како је у одлуци наведено, сарадња са компанијом „Схандонг Хи-Спеед Гроуп“ ради дефинисања елемената и предлога текста комерцијалног уговора у циљу изградње тог ауто-пута.

Због изградње ауто-пута Београд-Зрењанин-Нови Сад, предвиђена је измена планске документације, тачније Просторног плана подручја посебне намене коридора, с идејним решењем. За измене и допуне тог документа крајем маја покренут је и поступак јавне набавке, процењене вредности десет милиона динара, без ПДВ-а, али је врло брзо након објављивања тендер обустављен, јер се, како је тада објашњено, нису стекли сви неопходни услови у складу са одредбама Закона о планирању и изградњи, тако да нису у потпуности испуњени сви предуслови за примену методолошког приступа за израду планских докумената.

Фото: Printscreen instagram /Goran Vesić

Модернизација путне мреже Војводине

Модернизација путне мреже један је од приоритета Регионалног просторног плана Војводине за период од 2025. до 2035. године. У првој фази имплементације предвиђена је изградња брзе саобраћајнице, аутопута, Нови Сад (Иб 12) - Рума - Шабац (Иб 21), али и државног пута првог реда од Зрењанина до границе према Темишвару (Иб 12, IIа 129), као и, како је наведено, комплетирање обилазнице око Суботице (“Y” крак ауотопута Е-75) и граничног прелаза Келебија (петља Суботица Југ). Посла за путаре биће и на правцу Ковин - Смедерево (веза А1, односно с аутопутем Е75).

Циљеви после 2025. године, између осталог су и завршетак градње на путном правцу Београд (веза с А1 Е-75 и А3 Е-70) - Зрењанин (веза с Иб 12 и Банатском магистралом (веза с А1 Е-75 и А3 Е-70 и Иб 21 „Фрушкогорски коридор”), односно „Војвођанског коридора П”, као и дела руте 4 (СЕЕТО), граница с Румунијом - Вршац - Панчево - Београд, што подразумева изградњу аутопута Е-70 и реконструкцију постојећег правца државног пута ДП 10.


Траса „Војвођанског П” пута већ једном је мењана, када је петља Ечка у односу на Просторни план, на захтев зрењанинских привредника и због потреба „Линглонга“, померена неколико километара ближе некадашњем Бечкереку (Зре-

њанину), ка будућој фабрици гума. Такође, у фебруару прошле године садашњи министар,  а тада заменик градоначелника Горан Весић рекао је да Град Београд инсистира да се у пројекат градње брзог пута Београд-Зрењанин укључи и Зрењанински пут.

Јована  Вукашиновић

EUR/RSD 117.1309
Најновије вести