ШКОЛАМА СТИГАО ДОПИС МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ Дате смернице, резрешене дилеме

Министарство просвете послало је допис директорима школа након одлуке о завршетку школске године, оценама, али је и дало смернице за даље поступање.
skola ucionica pixabay
Фото: pixabay.com

Допис преносимо у целости:

Полазећи од основних циљева образовања и васпитања, првенствено ради обезбеђивања добробити и подршке целовитом развију детета, ученика и полазника и стварања услова за подстицајно и безнедно окружење, након велике трагедије која је се десила 3.маја 2023.године у Огледној основној школи "Владислав Рибникар" у Београду и последица које трагедија носи, обавештвамо вас о следећем:

У складу са календарима образовно-васпитног рада за основне и средње школе, којима је дата могућност одступања од утврђеног броја наставних дана до 5 одсто, друго полугодиште школске 2022/2023. године за ученике основне и средње школе, у у делу који се односи на редовну наставу, завршава се уторак 6. јуна 2023.године.

Све остале активности предвиђене календарима образовно-васпитног рада за основне и средње пколе остварују се и даље како је утврђено.

Имајући у виду подзаконска акта којима је утврђено оцењивање ученика у основном и средњем образовању и васпитању, потребно је да школа утврди предлог закључних оценана крају школске године најкасније до 6.јуна 2023.године, о чему благовремено обавештава ученике и њихове родитеље, односно друге законске заступнике. Приликом упознавања ученика и родитеља са предлогом закључне оцене наставник даје и образложење оцена, као и сугестије за ученика о томе на који начин могу да, уколико желе, поправе оцену. Посебно је потребно да се води рачуна приликом утврђивања, предлога закључних оцена, о одредбама које се односе на могућност предлагања закључне оцене у случајевима када је ученик оцењен мање пута од прописаног.

Праћење развоја, напредовања и остварености постигнућа ученика у току школске године обавља се формативним и сумативним оцењивањем. Приликом припреме закључне оцене наставник треба да има у виду и самосталност и ангажовање ученика и у оквиру других облика образновно-васпитног рада чија реализација доприноси остваривању исхода обавезних предмета изборних програма и активности.

Веома је важно да оцењивање задржи своје различите функције (да пружа информацију о оствареним резултатима, да мотивише ученике за даљи рад и учење, да служи планирању даљих корака у раду) и да оцене буду корисне за ученике, родитеље као и наставнике.

У периоду од 7 .јуна 2023.године, односно након завршетка другог полугодишта у делу који се односи на редовну наставу и најкасније до 20. јуна 2023.године у школама се остварују облици образовно-васпитног рада (допунска, додатна и припремна настава и настава у природи), као и остали облици образовно-васпитног рада у складу са годишњим планом рада школе, и циљу обезбеђивања бољих постигнућа ученика на крају школске 2022/2023. а све у најбољем интересу ученика.

Од школа се очекује да сваком ученуку који није задвољан предлогом закључне оцене, обезбеди услове да ту оцену поправи уколико покаже резултат који је основа за поправљање оцена.

Продужени боравак, као посебан облик образовно-васпитног рада, у школама где постоји организује се и даље, односно до 20.јуна 2023.године. Препорука је да школа изврши анкетирање родитеља и на основу резултата анкетирања организује рад продуженог боравка.

Такође, целодневна настава, као посебам облик образовно-васпитног рада, организује се и даље, односно до 20. јуна 2023.године. Рад у одељењима целодневне наставе остварује се кроз организацију различитих облика слободних активности. Препорука је да школа, и у овом делу, изврши анкетирање родитеља и да на осниву анкетирања организује целу наставу.

Све активности које се односе на организацију и реализацију завршног испита за ученике осмог разреда основне школе, завршног испита на крај средњег образовања у трогодишњем трајању и матурског испита за ученике средње школе спроводе се у складу са годишњим планом. Такође, све активности које се односе на разредне и поправне испите, годишње испите у основним и средњим музичким школама, као и све друге испите који се полажу у школама, спроводе се у складу са годишњим планом. У стручним школама се пракса, практична настава и учење кроз рад спроводе у складу са годишњим планом.

Такође, потребно је да наставници о стручни сарадници у оквиру осталих облика образовно-васпитног рада организују активности и теме у циљу развоја социјалних и емоционалних вештина ученика, као и на пример: толеранције, емпатије, тимског рада, креативности, самоконтроле, оптимизма, поштења и захвалности.

Директори, наставници и стручни сарадници у нашим школама су, у врло тешким, кризним тренуцима, показали пуну спремност и капацитет да обезбеде безбедно, уређено, здраво и подстицајно окружење у коме ће се ученици, развијати и учити. У овом тренутку указујемо на посебан значај захтева који произилазе из онсовних циљева образовања и васпитања, а све са циљем обезбеђивања добробити и подршке целовитом развоју детета, ученика и полазника, обезбеђивања подстицајног и безбедног окружења за целовити развој детета, ученика и одраслог, развијања ненасилног понашања и успостављања нулте толеранције према насиљу.

У уверењу да у наставничким колективима постоји заједничко, недвосмислено разумевање сложености и деликатности укупног друштвеног контекста у коме смо сви сумерини на добробит деце и младих, срдачно вас поздрављамо - стоји у допису.

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести