ТИМСС у Србији: Четвртаци и даље изнад просека из математике

Ученици четвртог разреда основних школа у Србији постигли су резултате који су изнад просека у математици и природним наукама, показали су резултати ТИМСС истраживања које је јуче представљено у 58 земаља света.
TIMSS
Фото: TIMSS

Просек постигнућа ученика ТИМСС скале је 500 поена, а ученици из Србије из математике су остварили 508 поена на тесту, док су из природних наука остварили 517 поена, што их сврстава у постигнућа изнад просека.

У односу на претходни циклус, који је био 2015. године, дошло је пада у постигнућима ученика из математике за 10 поена, јер су тада ђаци из Србије остварили 518 поена.

У ТИМСС истраживању, које је спроведено прошле године, учествовало је 165 основних школа из Србије, а тестове је радило 4.279 ученика четвртог разреда.

Нада Шева из Института за педагошка истраживања каже да се ТИМСС истраживање спроводи у 58 земаља и територија у целом свету, да је ово трећи циклус где се прате постигнућа четвртака у Србији из математике и природних наука.

- Ђаци из Србије већ трећи циклус имају боља постигнућа од просека скале - навела је Шева и додала да је за образовну заједницу важно шта деца знају када остваре те резултате који су изнад просека. Напомиње да се у ТИМСС истраживању препознају четири референтне вредности - напредна где деца освајају 625 поена или више, висока где остварују 550 поена и више, средња 475 и више и ниска 400 поена и више.

- Наша деца на средњем нивоу постигнућа. Седам одсто ученика је на напредном нивоу, а то значи да су умели да примене своје знање у различитим комплексним ситуацијама, док је висок ниво остварило 32 одсто ђака - рекла је она.

Истраживање је показало да 11 одсто ученика није могло да досегне најнижи ниво који укључује најосновније математичко знање и задатке где је било потребно да се помноже 425 и 32. Сличан однос и с природним наукама.

Министар просвете Бранко Ружић рекао је да српски ђаци заслужују честитку за овакав резултат. Њихово постигнуће из математике је на нивоу постигнућа ученика Аусатралије, Бугарске, Словачке, Канаде, Хрватске. Што се тиче теста из природних наука, ученици из Србије су остварили 517 поена, што је статистички значајно више у односу на просек који износи 500 поена и у том домену су бољи од вршњака из региона, али и од вршњака из Шпаније, Италије, Португалије, Белгије, Француиске, Малте. На истом нивоу су са са вршњацима из Словачке, Турске, Данске, Немачке.

Министар Ружић је додао да ученици који су учествовали у ТИМСС 2019 године нису обухваћени реформама, а циљ реформи је да се образовање заснива на примени стеченог знања у школи, а не колико података је ученик напамет научио.

- Најважније је да смо покренули промене и да деца која уче по новим програмима добијају боље компентенције - рекао је министар и додао да ће Министарство просвете настојати да се смање разлике између ученика у различитим регионима.

Д.  Д.

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести