У вртићима тек свако друго дете

Ма­да је у прет­ход­ној де­це­ни­ји у на­шој зе­мљи на­пра­вљен зна­ча­јан на­пре­дак у обла­сти пред­школ­ског вас­пи­та­ња и обра­зо­ва­ња и об­у­хват де­це уз­ра­ста од три до пет го­ди­на је 54 од­сто и да­ље смо  зна­чај­но ис­под про­се­ка зе­ма­ља Европ­ске уни­је, у ко­ји­ма је овај об­у­хват око 87 од­сто.
7-vrtic
Фото: Dnevnik.rs

По­ред то­га, об­у­хват је по­себ­но ни­зак ка­да су у пи­та­њу де­ца из осе­тљи­вих гру­па. У ру­рал­ним под­руч­ји­ма је 29 од­сто, си­ро­ма­шне де­це у вр­ти­ћи­ма је 22 од­сто, оне из не­фор­мал­них ром­ских на­се­ља тек 8 од­сто, док о об­у­хва­ту де­це са смет­ња­ма у раз­во­ју ни не по­сто­је по­у­зда­ни по­да­ци.

Све ово чу­ло се на за­вр­шној кон­фе­рен­ци­ји про­јек­та „Укљу­чи­ва­ње де­це из осе­тљи­вих гру­па у пред­школ­ски си­стем“ ко­ји су у са­рад­њи са де­сет пред­школ­ских уста­но­ва и је­ди­ни­ца ло­кал­не са­мо­у­пра­ве, уз по­др­шку Ми­ни­стар­ства про­све­те, на­у­ке и тех­но­ло­шког раз­во­ја, ре­а­ли­зо­ва­ли Нор­диј­ски по­ве­ре­нич­ки фонд и кан­це­ла­ри­ја Свет­ске бан­ке у Ср­би­ји.

„Ср­би­ја пре­по­зна­је зна­чај пред­школ­ског вас­пи­та­ња и обра­зо­ва­ња као и нео­п­ход­ност ства­ра­ња усло­ва за ши­ру до­ступ­ност ква­ли­тет­ног обра­зо­ва­ња као јед­ног од кључ­них фак­то­ра у обез­бе­ђи­ва­њу де­чи­јих пра­ва“, ре­кла је др­жав­на се­кре­тар­ка у Ми­ни­стар­ству про­све­те Ана­ма­ри­ја Ви­чек. „Пред­школ­ско вас­пи­та­ње и обра­зо­ва­ње у Ср­би­ји има ду­гу тра­ди­ци­ју пу­ну ис­ку­ста­ва и до­бре и ква­ли­тет­не прак­се као и ве­ли­ки струч­ни по­тен­ци­јал и про­пи­се ко­ји омо­гу­ћа­ва­ју при­ме­ну и раз­ви­ја­ње са­вре­ме­них при­сту­па де­тињ­ству, уче­њу и раз­во­ју де­це. Кроз ин­те­гри­са­ни си­стем пред­школ­ског вас­пи­та­ња и обра­зо­ва­ња обез­бе­ђу­је се по­др­шка раз­во­ју и до­бро­би­ти де­це, не­га, пре­вен­тив­но-здрав­стве­на и со­ци­јал­на за­шти­та де­це, функ­ци­ја при­пре­ме за по­ла­зак у шко­лу и по­др­шка вас­пит­ној функ­ци­ји по­ро­ди­це.  

Зна­чај са­рад­ње свих уче­сни­ка на по­љу уна­пре­ђи­ва­ња пред­школ­ског вас­пи­та­ња и обра­зо­ва­ња ис­та­као је и ди­рек­тор кан­це­ла­ри­је Свет­ске бан­ке у Ср­би­ји То­ни Вер­хе­јиен, ко­ји је до­дао да се за­јед­нич­ким сна­га­ма мо­же омо­гу­ћи­ти бо­ље обра­зо­ва­ње  за бу­ду­ће на­ра­шта­је.

Про­је­кат „Ин­клу­зив­но пред­школ­ско вас­пи­та­ње и обра­зо­ва­ње“ ре­а­ли­зо­ва­ће се сред­стви­ма из кре­ди­та Свет­ске бан­ке и тре­ба­ло би да до­при­не­се уна­пре­ђе­њу до­ступ­но­сти и ква­ли­те­та пред­школ­ског вас­пи­та­ња и обра­зо­ва­ња .

Д. Д.

 

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести