"Брза пруга у употреби почетком 2022, имаћемо и брзе возове"

БЕОГРАД: Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић каже да су отклоњени проблеми са страним извођачима ангажованим на изградњи брзе пруге од Београда до Новог Сада, да ће та деоница бити завршена у року, до краја 2021, као и да ће бити пуштена у саобаћај након тестова који трају око два месеца.
pruga
Фото: Dnevnik.rs

Момировић је рекао Тањугу да се већ воде преговори са Кинезима и европским партнерима о набавци возова који ће моћи да иду том пругом брзином од 200 километара на сат.

Тако ће грађани за нешто више од пола сата моћи да путују возом између Београда и Новог Сада, нагласио је он.

"Није тајна да је то пројекат где имамо доста проблема у прошлости. Дошли смо до тога да је и председник Александар Вучић морао својим ауторитетом да се умеша да и наше и стране партнере натера да се држе уговора. Ми смо све те проблеме решили и они су иза нас", рекао је Момировић.

Уверен је да ће до краја 2021. бити готова деоница до Новог Сада који ће бити део брзе пруге Београд - Будимпешта.

"Очекујем да ће у року од два месеца, од када се радови заврше, бити обављена сва тестирања и да ће пруга бити у комерцијалној употреби. Ми смо отворили разговоре и са Кинезима и са европским партнерима о набавци возова. Нама је циљ да имамо најмодерније возове у овом делу Европе и ко буде понудио најбољу цену и у најкраћем периоду, од њега ћемо купити".

Додаје да се све ради транспарентно, као и да је циљ да што више страна буде укључено у преговоре о набавци возова.

Момировић поручује да ће у 2021. бити настављена убрзана реализација великих инфраструктурних пројеката, као и да је приорирет да се до краја године заврше радови на изградњи аутопута "Милош Велики" од Прељине до Пожеге и брза пруге од Београда до Новог Сада. Ту нема дискусије и компромиса, поручио је министар.

Истиче да је у фокусу изградња аутопутева и пруга који ће врло брзо премрежити нашу земљу и омогућити да се брзо стигне са једног њеног краја на други.

Такође, каже да је за око два месеца обишао сва стратешка градилишта у земљи како би се уверио у обим инвестиција и радова које реализује влада.

"То је невероватан инвестициони циклус у којем се тренутно налазимо који ће покренути економију, одржати макроекономску стабилност и обезбедити највећи раст у Европи у 2021. години", нагласио је Момировић.

Додаје да су стратешки пројекти и градња Моравског коридора Појате - Прељина, Фрушкогорског коридора од Новог Сада до Руме, аутопута Рума - Шабац и брзе саобрацајнице Шабац - Лозница, затим градња деонице аутопута од Београда ка Сарајеву Кузмин - Сремска Рача, завршетак обилазнице око Београда и градња станова за припаднике војске, полиције и служби безбедности.

Говорећи о изградњи првог дигиталног аутопута, Моравског коридора од Прељине до Пожеге, каже да до скоро нико није могао да сања да ћемо на том потезу градити такав аутопут, који ће спојити аутопут "Милош Велики" (тзв. Кодирор 11) и Коридор 10 и тако повезати више од пола милиона људи у том делу земље.

"Србију ћете ускоро целу моћи да пређете у веома кратким интервалима", додао је министар.

Очекује да ће до краја године бити завршена прва деоница од Појата до Крушевца од око 27 километара.

"Нећемо дозволити да се било ико игра са иницијално обећаним роковима", поручио је Момировић.

Говорећи о још једном важном инфраструктурном пројекту, завршетку обилазнице око Београда, каже да је још као дете слушао о томе и да још увек обилазница није завршена иако су први радови почели пре више деценија.

Каже да ће тај пројекат успети да заврши ова влада, у наредне две године, када ће бити готова обилазница до Бубањ Потока.

Када је реч о додатној деоници Ц, од Бубањ Потока до Панчева, министар каже да је и то у плану, али да ће тај део бити урађен касније пошто је реч о доста вредној инвестицији, а тренутно се већ реализује велики број пројеката.

Истакао је да у 2021. мора да крену радови на изградњи Фрушкогорског коридора, брзе саобраћајнице од Новог Сада до Руме, као и градња брзе саобраћајнице Сомбор - Кикинда.

Министар додаје да треба започети и пројекат тзв. Дунавске магистале, то јест брзе саобраћајнице од скретања са аутопута за Пожеревац до Доњег Милановца.

Наводи да су убрзани радови на аутопут Рума -Шабац односно новом мосту на Сави код Шапца, затим да би у марту требало да почну радови на градњи градског аутопута од Новог Беогада до Сурчина, који ће повезати град са "Милошем Великим".

Очекује да ће радови на првој деоница аутопута ка Приштини, од Ниша до Плочника, крајем првог или почетком другог квартала 2021.

Каже да је пре био у приватном сектору и да је тада био одговоран за своје запослене и компанију, док сада као министар има много већу одговорност, пошто располаже новцем грађана Србије.

Сада, додаје, осећа велику одговорност и због тога што је ово историјски тренутак у развоју Србије и да је то за њега велики изазов.

"Не волим себе да персонализујем као министра који гради и запошљава, део сам тима који спроводи инвестиције и на чијем челу је председник Србије. Да није било фискалне консолидације никада не би дошли у ситуацију да оволико инвестирамо. Србија по инвестицијама убедљиво предњачи у региону".

Каже да ћемо имати проблем ако земље у региону не буду могле да нас прате у брзини развоја инфраструктуре.

Грађани ускоро неће моћи да препознају саобраћајну инфраструктуру Србије, истакао је министар.

Додаје да се то односи и на авиосаобраћај, с обзиром да француски Ванси реализије огромне инвестиције у развој београдског аеродрома "Никола Тесла".

"Србија заиста иде напред", рекао је Момировић.

Подсетио је да у буџету за 2021. издвојено рекордних 330 милијарди дианра за капиталне инфраструктурне пројекте, што је око 5,5 одсто БДП-а.

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести