ДДОР „Нови Сад” обештетиће туристе које је оштетила  Агенција С.А.Б.

Више од 4.000 туриста који су ове године уплатили летовање преко туристичке агенције С.А.Б. остало је без летовања. На одмор би ипак могли, изледа, у септембру.
1
Фото: Youtube Printscreen

Поменута агенција била је осигурана код компаније ДДОР „Нови Сад”. Она је, сходно уговорним обавезама спремни да обештете путнике. Они који желе накнаду штете, треба да се јаве агенцији закључо с 24. августом. Оштећени туристи биће обештећени сходно условима из полисе.

Крајњи рок за предају документације је 24. август ове године

Како су из те осигуравајуће компаније обавестили оштећене туристе, потребно је да им доставе валидну документацију. То подразумева оригинални примерак уговора и потврду да је аранжман исплаћен у целости. Осим тога, потребно је доставити и гаранцију коју је дала агенција. ИЗ ДДОР-а подсећају клијенте на то да је веома битно да се достави потпуна тражена докуменатција. Када комплетирају назначена документа, туристи треба да их ставе у коверту. Она се адресира на Поштански фах 21.101 Нови Сад. Путник као доказ треба да од поштанског службеника затражи потврду  о послатој пошиљци, коју „Пошта Србије” издаје. Осим писмом, захтев се може доставити и у свим пословницама ДДОР-а, којих има више од сто у Србији. У Војводини се налазе у свим градовима, а и у већим местима. Уколико оштећеним туристима то није проблем, било би добро да посете најближу пословницу ДДОР-а. Дежурни службеници ће прегледати документацију и ако је она комплетна, сами ће је проследити на поменути поштански фах број 21.101. Странци која је предала одштетени захтев службеници ће издати потврду о његовом пријему. Ту ће бити уписани датум, потпис. Добиће и копију одштетног захтева. Додатне информације оштећени могу добити на сајту ДДОР-а, на којем су представљени сви формулари и сва упутства.


Држава на потезу

Путници С.А.Б-а нису једни који су уплатили аранжмане а остали без летовања. Ту су и путници другх агенције „Флај-флаја”, „Yеза”… За то су криви власници самих туристичких агенција, али и наши прописи, који регулишу њихов рад. У Министарству трговине и туризма кажу да ће нова  регулатива важити од наредне године и бити строжа. Дотле и осигуравајуће куће и туристи очекују да се контрола рада агенција појача. Савет будућим туристима је да код уплате аранжмана траже уговор и да не пристају само на признаницу. 


Све туристе који су били жртва преваре највише занима колико ће новца добити и када. С обзиром на то да је крајњи рок за предају докумената пред крај августа, новац ће им стићи у септембру. У ДДОР-у „Нови Сад” кажу да су стручни тим који ће радити на обради одштетних захтева макисмално појачали. Зато обрада не би требало да траје дуже од седам дана. То значи да би туристи новац могли добити већ почетком септембра. Није, међутим, познато да ли ће добити целу уплаћену суму или само део. Члан Извршног одбора ДДОР-а Иван Грујић каже:

– Тек када прикупимо све податке и видимо колико је одштетних захтева стигло, те када то упоредимо с покрићем које има полиса С.А.Б-а, знаћемо да ли ће бити исплаћена сва потраживања у целости или ће то бити пропорционално – објаснио је Грујић. – По до сад прикупљеним подацима, претпостављамо да умањење неће бити драстично.

Тако оштећени туристи могу на летовање поново у септембру с истим парама којесу уплатили на почетку лета

Д. Вујошевић 

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести