Куда ће проћи будући аутопут Београд-Сарајево

БЕОГРАД: У уторак ће, у присуству председника Србије и Турске, Александра Вучића и Реџепа Тајипа Ердогана, свечано бити означен почетак радова на аутопуту Београд - Сарајево, десет месеци од потписивања комерцијалног уговора за израду планова детаљне регулације, пројектовање и изградњу деоница саобраћаqјнице у коју ће бити уложено 250 милиона евра.
autoput milos veliki, Tanjug/Dimitrije Gol
Фото: Танјуг/Димитрије Гол

Овај ауто-пут, значајан за повезивање целог региона, градиће се, према информацијама које је Тањуг добио од Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, у два правца: Бијељина - Сремска Рача (граница са БиХ) - Кузмин и Пожега - Котроман (граница са БиХ).

Комерцијални уговор за израду планова детаљне регулације, пројектовање и изградњу деоница потписан је, иначе, 19. децембра 2018. године у Београду, а овај стратешки документ потписали су потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић, в.д. директора "Путеви Србије" Зоран Дробњак и председник турске компаније "Ташјапи" Емруалх Туранли.

Вредност Комерцијалног уговора је 250 милиона евра и обухвата припрему планске, пројектне и техничке документације и извођење радова на деоници Сремска Рача-Кузмин - укупно 225 милиона евра - и припрему пројектне и техничке документације за деоницу Пожега-Котроман - 25 милиона евра.

Пројекат ће се финансирати из зајма турске Ексим банке и буџета Републике Србије.

Аутопут Београд-Сарајево, деоница Бјељина-Сремска-Рача-Кузмин - веза са аутопутем Е-70, Београд-Загреб - има дужину од око 18 километара.

Комерцијалним уговором предвиђено је да Ташјапи изради комплетну планску и техничку документацију и то Планове детаљне регулације, Студију оправданости са идејним пројектом, Пројекат за грађевинску дозволу и Пројекат за извођење, те извођење радова на изградњи.

Припремни радови на изградњи моста на Сави у Сремској Рачи, на деоници аутопута Кузмин - Сремска Рача, почели су иначе крајем августа ове године и ради се на рашчишћавању терена, изграђен је камп извођача.

Деоница је, објашњавају надлежни, пројектована као класичан аутопутни профил са две возне и једном зауставном траком (за сваки смер вожње) и средњим разделним појасом, за брзину од 130 километара на час.

Деоница ауто-пута од Кузмина до Сремске Раче, дужине око 18 километара, пројектује се као део будућег аутопутног правца према Бијељини.

Почетак саобраћајнице највишег путног ранга предвиђен је у близини постојеће такозване денивелисане раскрснице Кузмин, преко које је остварена веза са државним путем који иде кроз насеља Кузмин и Босут, а све до постојећег граничног прелаза код Сремске Раче.

Главни објекат на траси аутопута је мост преко реке Саве код Сремске Раче, а дужина моста је око 1,3 километара.

Поред моста преко реке Саве, предвиђена је и изградња граничног прелаза.

Даље, аутопут Е-761, деоница Пожега-Ужице-Котроман (граница са БиХ), дужине око 60 километара са Коридором 11 повезује се у Пожеги, а од Пожеге преко Моравског коридора (Е-761) се повезује у Појатама са Коридором 10.

Од техничке документације за ову деоницу, кажу у министарству, усвојена је Претходна студија оправданости са генералним пројектом, коју је Ревизиона комисија усвојила 2010. године.

Потребно је још, додају, израдити преосталу техничку документацију, а што је обухваћено комерцијалним уговором са компанијом Ташјапи.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести