Ауто-пут од Руме до Шапца, с мостом, у септембру 2023.

БЕОГРАД: Ауто-пут од Руме до Шапца, укључујући и мост преко реке Саве, биће пуштен у саобраћај у септембру идуће године, изјавио је данас вршилац дужности директора ЈП "Коридори Србије" Александар Антић.
putarina, Tanjug/Zoran Žestić
Фото: Танјуг/Зоран Жестић

Он је, гостујући на Пинку, подсетио да је крајем јула ове године спојен нови мост на Сави код Шапца, у оквиру изградње ауто-пута Рума - Шабац и брзе саобраћајнице Шабац - Лозница.

Тај мост је до сада реализован с неких 96 одсто. У овом тренутку нам је приоритет да завршимо трасу аутопута од Руме до Шапца како би имали ту целину да заједно са мостом пустимо у саобраћај и рок за то нам је септембар 2023. године, рекао је Антић.

Додао је да се интензивно ради на тој деоници аутопута и да је већ почело асфалтирање.

Када је у питању брза саобраћајница од Шапца до Лознице, у овом тренутку пре свега радимо на територији Лознице, на неких 18 километара, а очекује нас ускоро почетак радова и на територији Шапца, рекао је Антић.

Говорећи о радовима на Фрушкогорском коридору, Антић је рекао да ту постоје два кључна објекта - тунел Иришки венац, тунел кроз Фрушку гору који ће бити дугачак око 3.550 метара и мост преко Дунава који ће повезивати каћку страну са Петроварадином.

Када је тунел у питању, навео је да су са обе стране, на улазном и излазном порталу, осигуране све косине, припремљени улазни портали и да се кренуло у бушење десне тунелске цеви.

Ти први кораци морају да иду у лаганом ритму и ти кораци, у првим данима, су 0,6 метара дневно. Док се не уђе дубље у Фрушку гору, мора све да се држи врло стабилно, сада смо у тој критичној фази тако да је до сада избушено 25 метара тунела, навео је Антић.

Када је у питању мост, навео је да је прво изграђен помоћни мост са кога се гради главни мост, те додао да је до сада урађено 140 од 387 шипова тог будућег моста.

Говорећи о Моравском коридору, навео је да је то веома значајан пројекат који повезује кордоре 10 и 11.

На 112 километара будућег аутопута ми у овом тренутку имамо радове на око 90 километара. Најинтензивније се ради на деоници од Појата до Крушевца, рекао је Антић и додао да се нада да ћемо у наредна два месеца имати аутопут до Крушевца.

Када је у питању аутопут Ниш-Мердаре, навео је да се тренутно ради прва поддеоница до Мерошине која је кратка (5,5 километра), али да је за људе у том крају важна.

Биће завршена у априлу или мају следеће године, рекао је Антић.

Навео је да се у Србији тренутно гради десет аутопутева и брзих саобраћајница.

То је нових 502 километра саобраћајне инфраструктуре коју Србија у овом тренутку гради и то је заиста фантастичан успех, поготово узимајући у обзир све околности и време у којем живимо, општу кризу, рекао је Антић.

Истакао је да се ни са једним инфраструктурним пројектом није стало, да су сви у пуном интензитету и да се на свима ради изузетно добро и квалитетно.

Нећемо ни на једном пројекту тражити оправдање него јуримо ону динамику и рокове које смо дефинисали уговорима тако да све то иде јако добро. На неким пројектима имамо читаву армију људи, рекао је Антић.

Као пример је навео Моравски коридор где је, како је рекао, сваког дана готово 3.900 радника са око 1.700 јединица механизације и транспортних средстава.

То су невероватне и незабележене ствари у историји српског грађевинарства, рекао је Антић.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести