Београдски аеродром започео реструктурирање - смањује број радника

БЕОГРАД: Компанија Belgrade Airport усвојила је модел реструктурирања како би додатно смањила трошкове због великог утицаја пандемије, који се врши кроз програм добровољног одласка запослених уз отпремнине, речено је данас Танјугу на београдском аеродрому "Никола Тесла".
aerodrom, pixabay
Фото: pixabay.com ilustracija

Тренутни обим саобраћаја и путника је такав да на аеродрому "Никола Тесла" Београд раде само делови Терминала 2, док Терминал 1 није у употреби.

Одзив запослених је на очекиваном нивоу, с обзиром да су понуђени пакети конкурентни и усклађени са добром тржишном праксом, наведено је у писаном одговору аеродрома за Танјуг.

"Реструктурирање се врши кроз програм добровољног одласка за запослене на неодређено време који су за то заинтересовани, који је понуђен након процеса консултације са синдикатима", наводе.

Када је реч о запосленима на одређено време чији уговори истичу до краја године, ангажман се продужава у случајевима када постоји јасна пословна потреба у постојећим околностима значајног смањења обима посла и авиосаобраћаја са аеродрома.

Компанија напомиње да је задржа све своје запослене на одређено време током трајања ковид 19 кризе више од осам месеци, упркос чињеници да су били на плаћеном одсуству.

Belgrade Airport наводи, такође, да је усвојила модел реструктурирања како би додатно смањила трошкове услед драстичног утицаја који је вирус ковид-19 имао на ваздушни саобраћај у последњих осам месеци и дуже.

На аеродрому кажу да ће након реструктурирања организација компаније бити боље усклађена са тренутним пословним потребама и обимом саобраћаја.

Како је наведено, то ће јој истовремено омогућити да брзо реагује и подржи евентуалне промене у обиму саобрацаја, а циљ је да се одржи пословање компаније и сачува што је више могуће радних места за будући пост-ковид раст.

Број путника у првој половини ове године смањен је на београдском аеродрому за 61,4 одсто, а у другом кварталу за чак 94,6 одсто у односу на исти период 2019. године, што је све резултирало значајним смањењем прихода компаније.

У трећем кварталу смањење броја путника на београдском аеродрому износи чак 77,7 одсто.

Тренутни обим саобраћаја и путника је такав да на аеродрому "Никола Тесла" Београд раде само делови Терминала 2, док Терминал 1 није у употреби.

Београдски аеродром подсећа да је у 2019. години имао око 6,2 милиона путника, док у овом тренутку опслужује тек трећину од тог броја путника.

Такав тренд се, такође, очекује и у наредним месецима, кажу на аеродрому.

Компанија је захвалила свим својим запосленима на великом труду да аеродром "Никола Тесла" остане отворен током пандемије.

Поједини медији су пренели да је на аеродрому најављена нова систематизација и да концесионар од 22. децембра може да смањује радну снагу пошто истиче двогодишња обавеза предвиђена уговором да у том периоду не сме да буде оптуштања.

Такође, да су радницима понуђене отпремнине између 800.000 и милион динара за 1.326 стално запослених и да се већ пријавило њих 280, као и да је преосталих 300 радника ангажованих по уговору обавештено да са већином неће бити продужена сарадња.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести