Уобичајена пракса трговаца у Србији је да дају негативан одговор на рекламацију, потрошачким организацијама недостаје већа подршка државе, а када проблем дође до суда, потрошачи такође нису довољно заштићени, указао је ЦЕП у саопштењу.
Програмски менаџер ЦЕП Душан Протић истакао је да је,правно гледано, Србија заштиту права потрошача "увезла" из ЕУ, с чијим правом је уклађен и важени Закон о заштити потрошача, али да је, упркос томе, стварни положај потрошача и даље далеко лошији од него у земљама ЕУ?
Разлози слабе примене су, објаснио је он, недовољни и неефикасни механизми надзора над пословањем трговаца у погледу остваривања прописаних обавеза у односу на потрошаче, неадекватни инструменти за заштиту потрошача, као и низак ниво обавештености о правима потрошача.