ЕВО КАКО ЋЕ ИЗГЛЕДАТИ ВОЈВОЂАНСКИ „ОСМЕХ“ Брза саобраћајница спајаће ДВА ГРАНИЧНА ПРЕЛАЗА и ОВИХ ШЕСТ ГРАДОВА

Објављен је план за "Осмех Војводине". На саобраћајници дугој 164 километара од мађарске до румунске границе градиће се 11 петљи.
s
Фото: Printscreen/JP Zavod za urbanizam Vojvodine

Покрајински секретаријат за урбанизам и заштиту животне средине објавио је у Службеном листу АПВ Просторни план подручја посебне намене инфраструктурног коридора државног пута ИБ реда гранични прелаз са Мађарском (Бачки Брег)-Сомбор-Кула-Врбас-Србобран-Бечеј-Кикинда-гранични прелаз са Румунијом (Наково). Будућа саобраћајница, позната и као "Осмех Војводине" биће дуга 164,392 км и пројектована је за брзину од 100 км/х. Укупна површина обухвата просторног плана је 11.273,42 хектара.

Граница плана, обухвата делове града Сомбора катастарске општине Бачки Брег, Колут, Бездан, Гаково, Сомбор 2, Кљајићево, Телечка; општине Кула: катастарске општине Сивац, Црвенка и Кула; општине Врбас: катастарска општина Врбас; општине Србобран: катастарска општина Србобран; општине Бечеј: катастарске општине Радичевић и Бечеј; општине Нови Бечеј: катастарске општине Нови Бечеј, Ново Милошево и Бочар; и града Кикинде: катастарске општине Кикинда и Наково.

Коридор мотопута Сомбор-Кикинда, почиње од површинске кружне раскрснице непосредно након граничног прелаза Бачки Брег (км 0+000), док се завршава у зони Града Кикинде, на површинској кружној раскрсници - излазу ка насељу Наково и граничног прелаза Наково (км 164+392).

Пројектована брзина пута је за 100 км/х.

На коридору мотопута је планирана изградња 11 петљи и 12 површинских раскрсница, у циљу повезивања мотопута са околним насељима и путном мрежом нижег ранга.

Коридор мотопута Сомбор-Кикинда је подељен на два сектора и осам деоница.

Сектор 1 је од почетне стационаже км 0+000 кружна раскрсница на до општине Врбас/Србобран (петља Врбас км 81+071)

Сектор 2 је од општине Србобран (петља Врбас на А1/Е-75 км 81+071), до км 164+392 у оквиру административног подручја Града Кикинде.

Деоница Сомбор 1 (Бачки Брег-петља Сомбор)

Деоница 1 (км 0+000 – км 22+725), дужине од 22,7 км – почиње у зони планиране кружне раскрснице Бачки Брег на траси постојећег државног пута и завршава се после планиране петље Сомбор. Техничком документацијом се предвиђа денивелисано укрштање типа ромб. Траса планираног мотопута Сомбор-Кикинда у овој деоници положена је по новој траси ван насељених места по равничарском терену, са преласком преко водотока Плазовић и више мелиоративних канала, државних и општинских путева, укрштањима са инфраструктурним системима.

Деоница Сомбор 2 (петља Сомбор-граница општине Кула)

Деоница 2 (км 22+725 – км 40+853), дужине од 18,1 км – почиње у зони планиране планиране петље Сомбор и завршава се на граници града Сомбора са општином Кула. Техничком документацијом се предвиђа денивелисано укрштање – петља Кљајићево типа пола детелине. Траса планираног мотопута Сомбор-Кикинда у овој деоници положена је по новој траси ван насељених места по равничарском терену, са преласком преко подсистема за наводњавање Телечка, више мелиоративних канала, магистралне и локалне пруге, државних и општинских путева и укрштањима са инфраструктурним системима.

Деоница Кула (граница општине Кула-граница општине Врбас)

Деоница 3 (км 40+853 – км 66+284), дужине од 25,4 км – почиње на граници града Сомбора/општине Кула и завршава се на граници општина Кула/Врбас. Предвиђају се денивелисана укрштања – петље Сивац, Црвенка типа трубе и Кула типа пола детелине.

Деоница Врбас (граница општине Врбас-граница општине Србобран А1/Е-75 петља Врбас)

Деоница 4 (км 66+284 – км 81+211), дужине од 14,9 км – почиње на граници општина Кула/Врбас и завршава се на граници општине Врбас/Србобран. Предвиђају се четири денивелисана укрштања – петље Врбас запад, Врбас север, Врбас исток и Врбас Е-75 (део у општини Врбас), од чега су Врбас исток и запад типа трубе, док су Врбас север и Е-75 типа пола детелине.

Деоница Србобран (граница општине Србобран А1/Е-75 петља Врбас-граница општине Бечеј)

Деоница 5 (км 81+211 – км 94+186), дужине од 12,9 км – почиње на граници општина Врбас/Србобран и завршава се на граници општина Србобран/Бечеј. Предвиђају се три денивелисана укрштања – Врбас Е-75 (део у општини Србобран), Србобран север и Турија – сва три типа пола детелине, као и једно укрштање у нивоу површинска – кружна раскрсница Србобран запад. Траса планираног мотопута Сомбор – Кикинда у овој деоници положена је по новој траси ван насељених места по равничарском терену, са преласком преко реке Криваје (три прелаза) и више мелиоративних канала, државних и општинских путева и укрштањима са инфраструктурним системима.

Деоница Бечеј (граница општине Бечеј-граница општине Нови Бечеј река Тиса)

Деоница 6 (км 94+186 – км 113+025), дужине од 18,8 км – почиње на граници општина Србобран/Бечеј и завршава се на граници општина Бечеј/Нови Бечеј. Предвиђају се два укрштања у нивоу површинске – кружне раскрснице Бечеј запад и Бечеј југ. Траса је у овој деоници прелази преко Бељанске бара (мост), канала ОКМ ХС ДТД, виш мелиоративних канала и на крају са мостом преко Тисе који је на граници деонице са деоницом Нови Бечеј.

Деоница Нови Бечеј (граница општине Нови Бечеј река Тиса-граница Града Кикинде ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал)

Деоница 7 (км 113+025 – км 148+182), дужине од 35,1 км – почиње на граници општина Бечеј/Нови Бечеј и завршава се на граници општина Нови Бечеј/града Кикинде. Техничком документацијом се предвиђају четири укрштања у нивоу површинске – кружне раскрснице, Нови Бечеј југ, Нови Бечеј запад, Ново Милошево југ и Ново Милошево север. Траса прелази преко више мелиоративних канала, регионалних пруга, државних и општинских путева, преко реке Тисе (граница деонице са деоницом Бечеј), и на крају преко канала ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал на граници деонице са деоницом Кикинда.

Деоница Кикинда (граница Града Кикинде ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал-Наково)

Деоница 8 (км 148+182 – км 164+392), дужине од 16,2 км – почиње на граници општине Нови Бечеј/ града Кикинде и завршава се на површинској раскрсници на ДП бр.15 на правцу ка Накову. Техничком документацијом се предвиђају три укрштања у нивоу површинске - кружне раскрснице, Кикинда југ, Кикинда исток, Кикинда север. Траса прелази преко више мелиоративних канала, преко канала ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал на граници деонице са деоницом Нови Бечеј, регионалних пруга, државних и општинских путева и укрштањима са инфраструктурним системима.

Изградња ове саобраћајнице је закључком Владе Србије 26. августа 2021. године, проглашена пројектом од посебног значаја за Републику Србију и његова реализација ће се вршити по основу Закона о посебним поступцима ради реализације пројекта изградње и реконструкције линијских инфраструктурних објеката од посебног значаја за Републику Србију.

Носилац израде просторног плана је Покрајински секретаријат за урбанизам и заштиту животне средине, а обрађивач Јавно предузеће за просторно и урбанистичко планирање и пројектовање Завод за урбанизам Војводине. План је урађен у сарадњи са Привредним друштвом МХМ-пројект доо из Новог Сада, који је обрађивач Идејног решења.

Подсетимо, након обављеног јавног увида, нацрт просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора државног пута ИБ реда гранични прелаз са Мађарском (Бачки Брег)-Сомбор-Кула-Врбас-Србобран-Бечеј-Кикинда-гранични прелаз са Румунијом (Наково) предат је Скупштини Аутономне Покрајине Војводине.

Брза саобраћајница спојиће два гранична прелаза, и између њих Сомбор, Кулу, Врбас, Бечеј, Нови Бечеј и Кикинду.

Почетак изградње "смајли" саобраћајнице на деоници пута Бачки Брег-Наково, предвиђен је у току 2023. године, најавио је недавно министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Горан Весић.

ЕКапија

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести