Фолксваген у Турској: Проблем су права радника?

БЕРЛИН: Тренутно све говори да ће Фолксваген отворити свој нови погон у Турској, која је очито пристала да учини неке уступке, док су Саудијска Арабија и Бугарска остале празних руку, јавља Дојче веле.
Epa/Julian Stratenschulte
Фото: Epa/JULIAN STRATENSCHULTE

У Берлину кажу да ће нови погони Фолксвагена бити отворени у Маниси код Измира.

Фолксваген очекује од турске државе да смањи велики порез на нове аутомобиле, а тај порез у зависности од типа аутомобила и моторизације може да износи и 41 одсто цене возила.

Турска је однела превагу пре свега зато што је велико тржиште. Функционери у Волфсбургу рачунају да ће само у тој земљи моћи да продају 40.000 Пасата годишње.

Велики број Пасата би могла да преузме турска држава, јер је то омиљен ауто државних службеника.

Поред тог модела, у турском погону би требало да буду склапани и модели фирми Шкода и Сеат.

Један лобиста Анкаре који ради у Немачкој каже да је сазнао да је турски председник Реџеп Тајип Ердоган спреман да за све договоре са Фолксвагеном да неку врсту државне гарантије, иако сматра да је тај захтев немачког концерна био „неуобичајен".

Припадници радничког савета Фолксвагена имају велике резерве према Турској и врло критички гледа на права радника и могућности њиховог учешћа у доношењу одлука у тој земљи.

Слично је и са проблемима у вези са правном државом – Карстен Милер, посланик ЦДУ у Бундестагу, потврдио је јавном сервису АРД да је то тема која задаје бриге синдикату и радничком савету.

Али, Фолксваген има фабрике и у другим земљама у којима је однос према људским правима друкчији него у Немачкој, а правосуђе је све друго само не независно, наводи Дојче веле.

Уговори би требало да буду потписани крајем септембра или почетком октобра.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести