Храна из Србије ускоро у маркетима УАЕ

БЕОГРАД: У водећим трговинским ланцима у Уједињеним Арапским Емиратима(УАЕ) током пролећа очекују се нови производи из Србије.
hrana
Фото: Tanjug/PKS

Домаће компаније, које су се успешно представиле на недавном Међународном сајму прехране "Гулфоод" у Дубаију, интензивно преговарају са пословним партнерима о извозу производа на тржиште Блиског истока, а очекује се и реализација првих извозних уговора.

Како саопштава Привредна комора Србије, 14 српских компанија прехрамбене индустрије је, у организацији ПКС и Развојне агенције Србије, представило од 14. до 20 фебруара своје производе и извозни потенцијал на 25. међународном сајму "Гулфуд", који се сваке године одржава у Дубаију.

Ова манифестација окупља водеће произвођаче и прерађиваче хране са свих континената и представља најзначајнији сајам прехрамбене индустрије на Блиском истоку.

У сарадњи са Канцеларијом ПКС у Дубаију, нашим излагачима организовани су сусрети са представницима највећих трговинских ланаца у Уједињеним Арапским Емиратима. Током сајма привредници су имали више од стотину састанака са трговцима и дистрибутерима, а Привредна комора Дубаија организовала је панел дискусију о потенцијалу тржишта и могућностима унапређења спољнотрговинске размене Србије и УАЕ у области индустрије хране.

"Конкретизација сарадње са трговинским ланцима већ је почела. Сигуран сам да ће послови бити успешни и да ће све више нових производа из Србије бити на тржиштима Блиског истока", каже Марко Селаковић, руководилац Канцеларије ПКС у Дубаију.

Пословна заједница УАЕ и Привредна комора Дубаија, додаје, препознају Србију као поузданог партнера који нуди прехрамбене производе изузетног квалитета.

"Да бисмо ту позитивну перцепцију потпуно искористили, треба више да радимо на брендирању, сертификацији и стабилности количина, како би се укључили у глобалну утакмицу”, наводи Селаковић.

Данијела Стрижак, помоћник директора у Сектору за стратешке анализе, услуге и интернационализацију у ПКС, истиче да им се сваке године пријављују нове компаније са добрим асортиманом производа, што говори о спремности наших привредника да изађу ван оквира регионалног и тржишта ЕУ, и покушају да се позиционирају где су и сви велики светски играчи.

"ПКС се труди да привредницима буде не само саветодавна подршка, већ и на терену, у чему нам помаже наша канцеларија, али и комора Дубаија. Надамо се да ће посета високе делегације Привредне коморе Дубаија, планирана почетком априла, помоћи реализацији наших планова и даљем унапређењу пословних активности", додала је Стрижак.

И српски излагачи на сајму "Гулфуд" виде велике могућности на тржиштима УАЕ и Блиског истока.

“Одлазак на ''Гулфуд'' био је одлична прилика да се директно упознамо са захтевним тржиштем УАЕ и суседних земаља. Следећи корак је добијање Халал сертификата од сертификационе куће коју признаје ЕСМА, што ће значити додатну потврду квалитета која је неопходна за позиционирање производа”, изјавила је Сандра Аврамовски, оснивач и директор фирме "Cold Pressok”.

За Мирослава Радивојевића, власника параћинске компаније "Натура Густо”, сајам је ново искуство и потврда да су на правом путу, да имају производе препознатљиве не само на домаћем, већ и на светском тржишту.

"То су потврдили многобројни посетиоци разних земаља који су заинтересовани да буду наши дистрибутери. Да бисмо остварили сарадњу и ушли на тржиште УАЕ, морамо да понудимо конкурентне ценовне услове, флексибилност прилагођавања укуса или паковања потребама тамошњег тржишта”, истиче Радивојевић.

Милош Мијовић, комерцијални директор компаније "МК Агрикалтур", која послује у склопу МК Групе, изразио је изузетно задовољство припремом и организацијом националног павиљона Србије на овогодишњем "Гулфуд"-у.

"За компанију ПИК Бечеј сајам је био успешан, одржали смо неколико изузетно важних састанака који су донели конкретне помаке, а ускоро очекујемо и реализацију одређених пројеката. Препознатљивост наших производа на Блиском истоку и искуство које имамо из претходних неколико година умногоме су допринели већој успешности нашег излагања, тако да ћемо након овог сајма ојачати постојеће и успоставити нове партнерске односе, као одличан залог за будућност и потврду већ доказаног квалитета производа”, рекао је Мијовић.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести