Казахстанци из Новог Сада освајају пруге Балкана

У једино српско предузеће за одржавање, ремонт и изградњу пруга ЗГОП из Новог Сада уложено је више од четири милиона евра за непуну годину откако је у поседу казахстанске компаније, која сада уместо „Жол жендеуши” привређује под именом „Интегро констракшн”. 
zgop, Dnevnik/Branko Lučić
Фото: Дневник/Бранко Лучић

Директор предузећа ЗГОП Зоран Станојевић каже да почетком наредне године треба да стигне, између осталог, 25 двопутих кранова за транспорт и уградњу дугих шина, шест хопер дозатора за транспорт и уградњу туцаника, „ мерцедес-унимаг” камион за АТ заваривање, машина за ЕТ заваривање…

– То су машине које су уговорене и авансно плаћене половином године али нису одмах испоручене јер такве механизације нема на лагеру, већ се раде по наруyбини, скупа је и захтева дуже време да се направи – објашњава Станојевић, и истиче да праве планове за ново инвестиционо улагање догодине јер се „Интегро” приликом куповине ЗГОП-а обавезао на то да за две године уложи око 9,5 милиона евра. – Планирамо да купимо машину за регулисање смера и нивелисање скретнице, која је кључна у послу, а вредна је три милиона евра.

По његовим речима, сада ЗГОП и „Инфраструктура железнице Србије” разговорају о модернизацији и реконструкцији неколико важних регионалних пруга, а почетком 2018. године ће се знати тачно које пружне  деонице ће се обнављати.

Фото: Дневник/Бранко Лучић

– Очекујемо и подизвођачки уговор с кинеским компанијама с којима преговорамо да радимо реконструкцију пруге Београд – Стара Пазова у склопу великог пројекта изградње пруге Београд–Будимпешта. Та пруга ће се радити у фазама, а уколико добијемо посао, имамо могућности да се одмах укључимо у изградњу – навео је директор. – С казахстанском компанијом договарамо и развој компаније ван граница Србије па се надамо половином 2018. године послу рекострукцију више деоница у Бугарској, за који смо се јавили на тендер. До тада треба да се повећа број запослених с тренутних 260 на 350, а недостају инжењери свих струка, машински, грађевински, електро и саобраћајни и руковаоци специјалних грађевинских машина.

Фото: Дневник/Бранко Лучић

Станојевић истиче да је за ЗГОП најважније да добро сарађују с ЈП „Железнице Србије” јер би то допринело бржем развоју новосадског и казахстанског предузећа, и да напокон, уместо подизвођача, буду носиоци посла. 


Римски шанчеви – Тител

ЗГОП тренутно реконструише пругу Римски шанчеви – Тител, дугу 38 километара, што треба да  заврши почетком године. 

– Реконструкција тог пружног правца  је у склопу деонице Панчево – Орловат – Нови Сад – објашњава директор Станојевић, и каже да су шине и прагови на том путном правацу лоши, возови се једва крећу, али да ће, када посао заврше, возови брже прелазити километре.


Представник „Интегро констрашна” Азамат Нурлибјаков, који тренутно борави у Новом Саду, каже да је компанија у протекле две деценије постојања изградила 2.000 километара пруга и ремонтовала 5.000 километара, а да, у зависности од сезоне, упошљава између 1.500 и 2.000 радника. Има чак 2.000 комада механизације, за разлику од ЗГОП-а, који је по томе пет пута мањи јер има 400 машина.  – Радимо на томе да ЗГОП постане лидер на Балкану па ћемо настојати да предузеће укључимо у међународне пројекте јер радимо широм света – у Европи, Азији, на Блиском истоку. „Интегро” учествује и у изградњи и реконструкцији пруга у Руској Федерацији, па сарђује с „Руском државном железницом” (РЖД), а у Казахстану је кључни партнер с тамошњом државном железницом – навео је Азамет Нурлибјаков.

З. Делић

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести