Маркетинг приходовао 400 милиона евра

НОВИ САД: Пословни приход индустрије маркетинга која послује у Србији у 2018. години износио је 48,2 милијарди динара, док је нето добит била 2,5 милијарде, наводи се у истраживању „Маркетинг мреже”.
marketing pr
Фото: pixabay.com

У односу на 2017. годину, пословни приходи остварили су раст од 8,23 одсто, а нето добит је већа 2,14 проценат, наводи се у анализи, и констатује да тржиште маркетиншких комуникација у Србији наставља да расте по свим финансијских параметрима.

Најзначајније повећање прихода забележиле су агенције за дигитални маркетинг – 22,4 одсто и агенције за односе с јавношћу – 18,3.

На тржишту Србије у 2018. години агенције за тржишне комуникације оствариле су тржишно учешће од 25,8 одсто, а та групација од 125 правних лица приходовала је готово 12,5 милијарди динара, док је „забележен пад нето добити за нешто више од 107 одсто”.

У оквиру индустрије, највеће учешће у пословном приходу имале су агенције за закуп медија и програмирање плана оглашавања – 46,6 одсто, што је било око 22,5 милијарди динара, док им је нето добит била нешто већа од 1,48 милијарду динара.

За годину дана у Србији отворена је 31 нова агенција, од чега их је 13 за тржишне комуникације, а међу новооснованима је девет агенција за дигиталне комуникације.

У овом тренутку у Србији у области тржишних комуникација и маркетинга послује 319 правних лица (без предузетника) и више их је 10,7 одсто у односу на 2017. годину.

Приметан је веома велики проценат новооснованих правних лица у тој индустрији, односно наставак тренда уситњавања тржишта и отварања малих специјализованих агенција, констатује се у истраживању.


Новозапослени у дигиталном делу

Новозапослених је највише у агенцијама за дигитални маркетинг, где је пораст већи од 17 одсто, и агенцијама за закуп медија и програмирање плана оглашавања, где је новозапослених више од 14 одсто.

На нивоу индустрије маркетинга у Србији пад пословног прихода који износи 3,2 одсто забележиле су само агенције за маркетиншка и друштвена истраживања.


Зараде у области тржишних комуникација изнад су просечне плате у Србији, а највише на нивоу индустрије зарађује се у агенцијама за закуп медија и програмирање плана оглашавања, чији је нето просек око 720 евра, док су најмање зараде, око 270 евра, у агенцијама за клипинг и анализу медија.

На нивоу целе гране агенције у Србији (без предузетника) запошљавају више од 3.500 људи, што је увећање од 4,93 одсто.

Е. Д.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести