Михајловић: За мост код Остружнице похвале српским инжењерима

БЕОГРАД: Нови мост преко Саве код Остружнице дугачак скоро 2.000 метара требало би да буде завршен до октобра, а потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић каже да је тај објекат својеврстан подухват по самом начину градње. 
Zorana Mihajlovic na mostu kod Ostruznice/Fonet/MGSI
Фото: FoNet

Нови мост, који се гради уз већ постојећи и који је део обилазнице око Београда, финансирала је Европска инвестициона банка, а цео пројекат кошта 4,10 милијарди динара. 

Министарка Михајловић је изразила дивљење пре свега српским инжењерима на пројектовању и извођењу радова на изградњи моста. 

"Сама чињеница да се технички начин постављања моста први пут дешава не само у Србији него у овом делу Европе говори да и те како имамо стручне и сјајне инжењере који могу да изнесу велике инфраструктурне пројекте", рекла је Михајловић новинарима након обиласка радова и изразила задовољство што ће ове године почети велики инвестициони циклус у области инфраструктуре вредан више од пет милијарди евра. 

За мост је рекла је да је специфичан, као што је специфичан и начин на који се гради, те да ће се у јуну видети како са воде изгледа његово постављање. 

"Слике делују импресивно. Мислим да ће уживо да буде још боље", додала је Михајловић и нагласила важност моста код Остружнице који је део обилазнице око Београда чија изградња ће бити настављена. 

Навела је да ће завршетак обилазнице, односно, како каже, прстена око Београда много помоћи не само у растерећењу саобраћаја у главном граду, него и у смањењу загађења. 

Специфичност у изградњи моста је да је челична конструкција изграђена у савском бродоградилишту, а директор "Путева Србије" Зоран Дробњак објаснио је да је до сада урађено 80 одсто грађевинских радова на мосту, те да је остало да се ураде још две челичне конструкције дужине 80 метара, које ће бити са два крана подигнуте на висину од 18 метара. 

Дробњак је рекао да је челична конструкција тешка 550 тона и да ће њено подизање у јуну бити технолошки изазов који није до сада урађен у Европи. 

Шефица представништва Европске инвестиционе банке за Западни Балкан у Београду Дубравка Негре је након обиласка радова изразила задовољство реализацијом тог пројекта који је део обилазнице око Београда. 

Каже да је Европска инвестициона банка финансирала две кључне тачке на Коридору 10, обилазницу око Београда дугу 47 километара у износу од 100 милиона евра и ауто-пут ка Скопљу чија се, како наводи, изградња завршава, као и најтежа деоница кроз Грделичку клисуру. 

"Обилазница је важна не само за Београд већ и за регионално повезивање и за међународни транспорт", каже Негре. 

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести