НА ВРЕМЕ ЗАКАЖИТЕ КОД ВУЛКАНИЗЕРА Хоћемо ли МОРАТИ ДА МЕЊАМО ГУМЕ

Иако смо имали благу зиму, понеки изненадни снег држао нам је зимске гуме на точковима.
gume pneumetici vulkanizer fifa
Фото: Дневник/ В. Фифа

Но, ствари се ускоро и законски мењају, пошто од 1. априла могуће возити аутомобиле с летњим гумама.

Како је замена зимских гума у летње посао за вулканизере, потрудите се да на време закажете „специјалистички преглед, како не бисте сатима чекали у редовима.

Наравно, многи се одлучују на то да једноставно наставе да возе зимским гумама и по летњим условима, али то није добро из више разлога:

Зимске гуме су дизајниране да пруже оптималне перформансе у хладним и условима леда и снега. Гума има мекшу смешу која се загрева брже на топлим путевима, што може довести до повећане потрошње горива и смањења ефикасности вожње.

Ове гуме имају дубљи рез газећег слоја који је оптималан за тракцију на снегу и леду. Међутим, лети се овакав рез може лоше понашати на сувим путевима, што може да продужи зауставни пут возила и смањи способност управљања.


Колико кошта замена гума?

- То зависи од величине фелни и типа возила, као и од услуге  – каже Радовановић. – Најскупља је комплетна замена гума теренаца, која укључује, замену и балансирање точка – SUV i 4X4 возила, и креће се од 2.600 до 2.800 динара по точку. Најјефтинија је комплетна услуга за фелне од 10-15 инча и кошта 1.500 динара по точку.

А ако хоћете само замену, то ће вас коштати између 250 и 660 динара по точку, у зависности од тога шта возите.

Монтажа и балансирање мото гума коштају 880 динара по услузи.


Зимске гуме мање су стабилне и теже их је контролисати на сувим путевима током летњих месеци због њиховог специфичног дизајна. То може утицати на способност управљања возилом, посебно при већим брзинама или у ситуацијама изненадног маневрисања.

Разлог против коришћења зимских гума током лета јесу и већи трошкови одржавања возила, пошто се очекује брже хабање гума због неповољних услова вожње. Осим тога, коришћење зимске гуме ван сезоне може смањити њихову укупну трајност.

Но, ни замена у летње гуме не пролази тако глатко. Многи су се одлучили на то да летње гуме држе на тераси или у гаражи, а неки су их држали и у „хотелу за гуме“. У зависности од начина складиштења, зависи и њихово стање након зимске сезоне. Ево о чему треба најпре водити рачуна:

Пре него што поставите летње гуме, проверите њихово стање. Пазите на знаке оштећења, хабања или било какве друге недостатке. Ако приметите било какве проблеме, можда ћете морати да их замените или поправите пре него што их поставите.

- Редовно проверавајте притисак у гумама и побрините се да одговара препорученим вредностима произвођача. Када мењате гуме, добро је извршити и балансирање и подешавање трапа, како бисте осигурали равномерну расподелу тежине на гумама и оптималну контролу возила. То, наравно, ради вулканизер – каже Милорад Радовановић, власник вулканизерске радње који већ сада попуњава свеску с резервацијама за замену.

Потрудите се да зимске гуме мењате на време, пре него што се температуре почну значајно повећавати. Прво, како бисте обезбедили себи добру и правилну замену, испробали да ли гуме добро дихтују или има оштећења, смањили стрес од чекања код вулканизера и одвојили довољно новца, у случају да их је зима превише оштетила.

И. Радоичић

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести